lørdag 28. mai 2011

En serie med " englebarn "

 

Etter jeg lagde kubbelys med dette serviettmotivet ble jeg litt hekta:))
Så i dag fant jeg frem diverse ting til decoupage laging..

 

En vanlig tørkerull passer akkurat oppi denne tennbrikettboksen, og en dorull
passer akkurat oppi fiskebollboksen:) Bare fjern papprullen i midten først.
I går lagde jeg kubbelys, så i dag har en stor eske med fyrstikker fått decoupage
på seg og jeg har malt et bilde på ca 18 x 25 cm.............

 

Underlaget må være hvitt, så fyrstikkeska og fiskebollboksen ble malt......
Tennbrikettboksen fikk en hvit tøyserviett på, så klippet jeg til en serviett som
ble limt på med decoupagelim.
På maleriet brukte jeg en salig blanding av oljemaling og vannbasert + en dæsj
sparkelmasse:))
Teksten er skrevet med en strikkepinne.........Fant ut at den fiskebollboksen ble
finere med en ildtopp oppi:)))
 

Det er jo bare å bruke fantasien og decoupage kan stort sett brukes på alt.

Nå klør jeg skikkelig i fingrene etter å få innredet og dillet i hagestua:) 
I går ble grillen montert.........en liten og snerten en:o))) Men taket på bua mangler
enda, så når det kommer på kan jeg begynne å male, male, male................
Og til mandag skal jeg kjøpe stoff til nye hageputer og prøve å sy.......hjelpe meg!
Putene er tykke og måler 130 cm i lengde, så har jeg 5 stk av de......huff huff, men
jeg har en plan B om jeg ikke får det til:o))

Håper på noen dager med opphold, eller helst masse sol:)) 
for nå er det sååååååååååå surt og kaldt ute..

HA EN FIN LØRDAGSKVELD !!

10 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Snasne saker du har laget. Tørkerullholderen er jo bare så lekker:DDD Klemz grethe

Turid sa...

Stilig- å vet du æ fikk til med serviettan på stearin lysan -gjorde det i mårrest- etterpå dro æ på formiddags besøk med lysene som bursdafs gave...gjett om dama ble glad!- Å æ super fornøyd- sååååå artig å gjøre dette, no er det vel feskebolle boksan æ må gå laus på...-ha en flott lørdags kveld- gleder mæ til Histova er klar for visning!

Bente sa...

Så lurt. Nydelige saker du har laget

Bente

Havfruen sa...

Heisann:) Lenge siden sist:) og du skuffer ikke denne gangen heller....vet nesten ikke hvor jeg skal starte....servietter på lys har jeg ikke prøvd..begynner de ikke å brenne? i papiret altså?
Den fjæra var jo bare helknæsj både som det ene og andre:) Så dåna jeg nesten av hagestua di... Jeg har så lyst til å gjøre mere utav grillhytta vår...det er temmelig vindy nede i havkanten, så noe glass eller noe, hadde gjort seg...
Flott kveld videre, klemmer fra meg:)

Bare Mio sa...

Wow, så mye lekkert med decoupage du har laget!
Jeg har samlet på tomme tennbrikettbokser, så smart å ha tørkerullen oppi.
Like spennende å se hver gang alt det flotte du lager!
Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem fra Mio

Mine hverdager (Anne) sa...

Så utrolig mye fint du har laget! Må jammen prøve dette en dag jeg også :)

Ha en fin kveld
-Anne

Ingunn sa...

Nydelig !
Ja , det er vel vær til å gjøre ting inne nå .
Ha en fin helg videre !
Klem :)

Caroline sa...

Wow,skal si du er effektiv,hihi;)
Flotte ting du tryller frem!!!
Klem Caroline

Helene sa...

Oi! Her var det mye inspirasjon å hente! Jammen er du kreativ og flink:o)

Hit vil jeg komme innom ofte!

Heleneklem

Lindas Lille Leilighet sa...

Wow! så stilig! :D Alt kan decoupages tydeligvis;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...