torsdag 5. mai 2011

Enkel benk og blomster i ovn:))

 

I går ble jeg ferdig med benken og den har fått sin plass på terrassen
med hagedammen:)
Har også kjøpt meg en ny veggpotte:)) men har ikke fått kjøpt noen
planter enda, så et par lavendel pynter frem til jeg finner ut av hva jeg skal ha.
Veggpotten kjøpte jeg på Lille interiør og barneklær -
bygdas beste interiørbutikk:))

 

Benken er bare en liten pyntebenk for planter å sånn:) og den er av
den enkleste sorten..........men det tok litt tid å sage:))

 

Mannen tilbøy seg å fyre opp motorsaga:)) men av og til er jeg bare STA
og vil sage og gjøre ting på min måte............... men, etter en laaaang
stund og litt vond rygg (har stått bøyd hele dagen i lukingen) sagde mannen 
over resten:))

 

Og etter det gikk jeg på plankejakt under verandaen:))
Fant en brukbar bredde og sagde den til på lengden og skrudde den fast
og vips en hagebenk:)
Var litt i tvil om jeg skulle male den hvit, men fant ut at den
matchet fuglebrettet på rekka som jeg lagde for litt siden:) så den forblir
helt naturlig:)

 

Nå blomstrer det i ovnen nede på plattingen i hagen:))
Var veldig spent på om dette ville fungere, da jeg plantet en spirea i ovnen
i fjor, men den har klart seg kjempebra:o)
Det har også blitt forandringer i min plan på ripsbuskene......... hadde tenkt
å plante de i kasser på verandaen......men i går havnet de her i steden:))
og da tror jeg at jeg er på den sikre siden på å få bær (?)

 

Nå er det ikke så mye hage enda, for jeg begynte i fjor lage en hage...
som ble til etterhvert som jeg gikk kan en si:o)
og med bare to små never og en liten spade tar det litt tid.........
Fra her jeg står og tar bilde og rett ut og ned var det skvallerkål på 1 meters høyde
og masse brennesler  og mye annet som jeg ikke aner hva heter.
Brenneslene er " importert" fra Åseral......da vi hentet et lass med jord
på gården......... bak fjøset......¤#!%:(

Men mannens vanningsystem er bra:)) - det ska han ha:o))
Et gammelt kamerastativ er tatt i bruk og slangen sitter i ei påmontert klype:))
Kjekt når en bare skal vanne på en bestemt plass og gjøre andre 
ting på en annen plass:o))

I dag har vi laget to blomsterkasser med klatrestativ:))
må bare se gjenom bildene, så kommer de nok ut etterhvert.......... 

Ha en god natt og en fin fredag! 

4 kommentarer:

Bare Mio sa...

For en stilig benk!
Har lik ovn som deg, så flott å plante en busk i den.
Flotte bilder fra hagen din, synes du er kjempeflink!
Ha en flott fredag.
Klem

Duften av roser sa...

Masse herlige idèer!!! Den benken er bare sååå fiiiin, sånn vil jeg og ha!!! Jeg følger bloggen din videre fra Duften av roser!!!!!!!! Klemz Grethe

Ingunn sa...

Du er så flink ...og sta !
Det er sånn vi får ting til , ikke sant.
Du har vel sett utgangspunktet for hagen vi skal opparbeide... Her trengs også både pågangsmot og stahet . Ikke har vi en plan helle , så her blir også veien til mens vi går...
Ha en flott helg.
Klem :)

1001ting sa...

Koselig hage! Blomsterkassene blir stilige ser jeg. Ha en fin helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...