søndag 29. mai 2011

Et bilde måtte til........

 

.......... for å finne svaret på hva fjæra skulle bli til:o))

Da jeg så dette bilde i butikken tenkte jeg  " DETTE MÅ JEG HA" i hagestua..
Det er både sommerslig, shabby og en dæsj elegant:)
Det var de krussedullene på høyre side i bilde som gjorde utslaget for hva jeg
kunne ha i fjæra:)) De minnet meg om noen gamle fruktasjetter jeg arvet
etter min mor...........med gullkant:) og med litt krusseduller langs kanten.

 

Hadde egentlig ikke trodd at disse skulle frem i dagslys......men dette
synes jeg ble så tøft og sommerslig.
Har 12 stk av disse asjettene, men i fjæra er det bare plass til 8........Og når
asjettene var på plass, fant jeg en gammel og sommerslig vase som også er arv, og
jeg ut - mens det var opphold og klippet av litt syriner:))

I hagestua får jeg en hjørnevegg på skrå på 54 cm.......så der skal bilde opp
som måler 36 x 36 cm.
og under blir det et skap med betongplate til vasen og fjæra:))
- kansje det blir en hylle til fjæra.........må prøve det ut en dag det er opphold hihi:)
Fatet er 50 cm langt, og jeg husker ikke helt om det skapet har stor 
nok topplate.......

 

Dette må vel være som " hånd i hanske" for her sitter fjæra og asjettene
som støpt på det avlange fatet i zink:)
Fatet kjøpte jeg på Kid tidlig i vår, og tenkte at dette kunne jeg bruke til noe:))
Så jo for meg noen kubbelys og ellers litt dill dall, men når jeg ser meg
om.............så har jeg fat til det bruk så det holder hihi:))

 

Regner med at syrinene er avblomstret til jeg skal til å innrede hagestua, men
det er stadig nye blomster som spretter ut, og halve hagen som består av
naturtomt, vokser det mange mange forglemmegei:)) og de
matcher jo vasen:o))
Så har jeg jo litt kunstige blomster på lur i et skap om jeg ikke finner
noen friske ute i hagen:))

Mannen har tatt seg fri noen dager fra jobb:))) så kansje taket kan komme 
på fortere enn jeg vet:o) - og jeg skal ikke på jobb før til fredag:)))))
- så satser på full fart med snekring og maling og dilling de nærmeste dagene:o) 

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer!!
og hjertelig velkommen til nye følgere - kjempekos at dere vil følge med meg:)

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Vakre tallerken, og artig bruk av en fjær!!! Klemz Grethe

Helene sa...

Så lekkert! Duse, romantiske farger...

Takk for besøk og hyggelig kommentar hos meg, også:o)

Skal bli koselig å følge deg!

Heleneklem

Mamsens hus sa...

Lekkert!! :) :)

Turid sa...

Så stilig- fjæra og fatene kledde hverandre, begge kom mere frem.....
Du får kose deg med jobb i Histova!

Havfruen sa...

Alt kommer til sin rett er det vel noe som heter...fjæra di er kanonfin:) Gleder meg til å se mere av hagestua!!
Nyt fridagene fram til fredag:) Jeg har fri/langhelg neste helg.. gleder meg:)
Klemmer:)

Daisys home sa...

Kjempemorsom ide:) Blir spennende å se den ferdige hagestuen..
kos deg videre på søndagskvelden,klem sissel

Bare Mio sa...

Så stilig!
Blir så spennende å se hagestuen.
Nyt fridagene.
Klem fra Mio

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...