torsdag 12. mai 2011

Har snekret meg en benk:o))

 

Og nå er jeg kry som en hane:))) 
Begynte med beina......og det å finne vinkelen for å få et kryss var litt "småstress"
- så mannen måtte finjustere med den eletriske saga etterpå:)) det var snakk
om å justere på 2 mm, og det går ikke med håndsaga..
Monterte delene sammen med spikerpistolen:))

 

Så litt fundering på om jeg skulle ha en plankebit på midten eller en i hver side...
og endte opp med en i hver side - fordi planen er å kunne sitte på denne, og da kreves
det god avstivning:o)))

 

Til slutt ble det to plankebiter på toppen......
Benken måler: Høyde 43 cm, Bredde 100 cm og Dybde 44 cm.

 

Det nye sauseskinnet passet perfekt på denne benken:) og nå gleder jeg meg
såååå til å få den på plass i hagestua:))

Tegningen på hagestua er snart ferdig..........tror jeg:) 
Har blitt litt sånn tegn og kast, tegn og kast hi hi....... for denne gang vil jeg
jo prøve å få en bygning som en slipper å bygge om etter noen år:))

Vel, da må jeg snart rigge meg for arbeid (lønnet arbeid hi hi)
Ha en fin dag alle sammen!

5 kommentarer:

Solstrålå sa...

Jippi!!!Gleder meg til å se hagestuen din!!!
Jeg har en stor drøm om det jeg og!
Og er sikker på at jeg blir inspirert av det du skal lage :o)!!
Du skulle vært her med meg og pønsket ut noe lurt,,hi,hi!!Du er en oppkomme av ideer og kreative løsninger.
Den benken var stiiiilig!
Ha en fin dag på jobb!!
Goooe klem fra Sol

Maris gyngestol sa...

Så flott den benken din var! Du er jammen med handy og kreativ!! :)

Blir spennende å se hagestuen din! Koselig hjemme hos deg!

Ha en fin kveld!
-Mari

Anne sa...

Så utrolig fin benk! Takk for at du deler fremgangsmåten din, tror jeg kommer til å herme!!!
Og så masse fin hageinspirasjon ellers på bloggen din også!
God torsdagskveld!

Karin sa...

Hallo Janne.
Stilig benk. det jeg ha også.
Du er en super idemaker.
Klems fra Karin

Jatte sa...

Hei hei,

Så skjønn benk!
Flink du er :)

God helg,
Klem Jatte♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...