onsdag 11. mai 2011

Kjøkkenhagen i dag....

 

Det begynner å ta form i min lille kjøkkenhage:)
På mandag måtte mannen til Biltema........og da var jeg ikke sen om å bli med....
for Plantasjen ligger rett over veien:))

Jeg fant mye og fyllte handlevogna opp i begge etasjene:)) 
Det ble mange krydderplanter, stauder, klatreplanter og busker........
To Arkitektenstrøst har jeg plantet i portalen inn til kjøkkenhagen - om de vil
overleve oppi der finner jeg vel ut etterhvert:))

 

Har også klematis der, så det spørs om det blir for trangt.............(?)
Er i tvil om jeg skal stifte på noe høsnenetting som de kan klatre på eller bare
tvinne rundt på kryss og tvers noe hamptau.........

 

Oppi krydderkassa synes jeg det ble veldig grønt:))) så en liten staude
har fått plass i hjørnet:)

 

Jeg er ikke så kjent med alle disse krydderplantene, så jeg må lage eller
kjøpe noen skilter:o) Nå står de stygge navneskiltene som fulgte med oppi......
( har bare klonet de vekk fra bilde)

 

I går gikk jeg "beserk" med spikerpistolen..........Himalaya så gøy det var:)
Jeg lagde en kasse til tomatplantene, en liten krakk eller avlastningsbord med
en stubbe til fot og et lite bord som jeg har nede ved hagedammen:))
I dag - om jeg rekker det før jeg må på jobb, har jeg planer om å lage en liten benk..

Den grå søylen er et plastrør som jeg fant under verandaen og som jeg sprayet
med zinksprayen, så får jeg se hva som kommer oppi her etterhvert....

Jeg diller jo litt innimellom her.....når jeg har pause fra det store hageprosjektet.
Men nede i hagen har jeg fjernet mye av røttene til skvallerkålen og planert ut litt
- dvs båret stein, sand og jord og fått plantet en tuja........

Nå skinner sola her, så jeg får komme meg ut å få gjort litt sprell:o))
Ha en fin dag dere som er innom! 

5 kommentarer:

Romantikk-takk. sa...

Så herlig du har det ,
hehe,morsomme innlegg
du lager. :)) Skrevet
med både humor og snert.
*Liker*
Klem.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Her går det unna seg jeg.
Fint resultat her og der.
Koselig med kjøkkenhage
hente inn fersk urter.
Jeg hadde persiennerester
som jeg klippet i passe
lengdre å har til blomsterpinne. Fungerer bra :)
Dette finne du bilde
av på blogen min
gjenbruk er tingen :)
Ha en fin dag og kos deg.
Klem fra meg.

lineslilleplass sa...

Koselig kjøkkenhage du ha ordna :)
Har også lyst på en slags portal, men veit ikkje heilt kordan eg ska lag den. Ha en fin dag i hagen!
Klem i fra Line :)

Duften av roser sa...

For noen fantastiske kasser du har snekret. Du er bare helt rå!!!!!! Det er bare en ting jeg lurer på, i urtekassa de står det en rosa plante. Please, sjekk om det er en urt eller en stein-bedd-staude, er du snill. Jeg bruker mye urter i maten, og ser at du har plantet Basilikum, kruspersille, og muligens koriander. Men den rosa greia minner meg på sånne planter som man setter i stein-bedd. Dersom du vil ha noe med blomster, så sats på Oregano, Timian og Lavendell!!!! Lykke til med urte-skauen din:DDDD Klemz Grethe

Mamsens hus sa...

Så fin kjøkkenhage du har laget, flotte kasser. :)
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...