mandag 30. mai 2011

Klippet og klart.........

 

I dag var jeg innom Jysk og fikk med meg noen meter med stoff til hageputene...
Jysk har vi her i Vågsbygd, og frem til 1. juni har de tilbud på 5m for 75 kr:o)))
så da ble det to pakker på meg:)
De hadde nok av farger og velge i, bare ikke de fargene jeg likte:)) så jeg tenkte
"skitt la gå" og kom hjem med noe i rosa sjateringer....
Blir nok mange pynteputer i møblene, og denne du skimter litt av her hadde
samme rosa farge i mønsteret:))

 

Når jeg skal igang med noe som jeg ikke har peiling på, bruker jeg lang
tid bare på å tenke og ikke minst psyke meg opp:o)
Hvilken vei skal jeg klippe og hvor mye ekstra skal jeg måle opp til sykant....
eller hva det heter:) - og jøje meg, dette skal bli "moro".....

 

Jeg klarte å komme i mål på et vis i formiddag, og tenkte at jeg fikk bruke
kvelden ved symaskinen........ men så dukket "barna" opp og sa seg villig til å
hjelpe med hagestua:))) og da må en smi mens jernet er varmt..hihi.

Litt regn ble det jo selvfølgelig, men bare litt, så vi holdt på til vi var tomme
for takbord... mangler vel ca 4 -5 stk..
Men nå i kveld plasker det ned her...........og i morra skal det visst plaske
like mye, så da kan jeg like godt sitte i kjelleren ved symaskinen:)

 

Her om dagen fant jeg to seteputer i kjelleren som jeg tenkte passet på benken
jeg lagde:)) og som skal stå under "kjøkkenvinduet" i hagestua...Og på 
Jysk i dag hørte jeg et lite rop fra øverste hylle, og der sto det en stabel med
blomsterpotter som matchet putene:)) Hmm, de kan jeg ha i vinduet......
over benken:o))
( kjøpte bare to stk og ikke hele stabelen hihi)

Har et skinn av villsau som også skal på benken, for i denne kulda må en ha
litt ekstra varme i baken:))

 

Nå er iallefall taket nesten på plass, og møblene som skal males står til 
tørk under tak:))
Tror møblene blir hvite og veggene i lys antikk.......har ikke helt bestemt
meg enda......
Men himalaya som jeg gleder meg til å svinge malekosen:o)))

Og vet dere hva???
Vi skal ha torv på taket:)) - ser for meg en koselig
blomstereng i gresset:))

Vel, da ble det litt hagestue prat igjen herfra.......men nå tror jeg at jeg skal
tie, til jeg har fått malt og begynt å innredet:))

HA EN FIN MANDAGSKVELD DERE !!

7 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Stoffene var jo fine de:DDDDD Vedr taket, så får du satse på urter, he-he. ellers så kan du jo tjore fast en sau oppå der:DDDDD Blir spennende å se hagestua ferdig:DDD Klemz Grethe

Shabbylishious sa...

De fargene blir fine i utestua.
5 meter stoff til 75 var veldig billig. Må hute meg ivei dit da.Spørs vel om jeg finner noe jeg liker eller om jeg ender opp på stoff og stil igjen. Vi holder på å bygge utestue vi også. Gleder meg veldig.Vi flyttet høsten 2008 og siden da har vi vært uten utestue, har savnet den veldig.

Helene sa...

Lekre, duse farger! Helt greit for meg med hagestue-prat;o) Spennede å følge med på, vettu!

Ha en fin Tirsdag!
Heleneklem;o)

Mrs Lia sa...

Det blir litt av et lite paradis du lager...det er helt nydelig!! :)

Linda sa...

Jeg fant deg inne hos Gleder&Alvor. Legger meg til som følger, flott og kreativ blogg du har :)

Fru R. sa...

Heisann, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, er imponert over dine kreative evner. Og jeg er blitt inspirert og studert oppskriften din på å stryke serviett på lys, så i dag skal det prøves, med hjelp av min mann, da jeg fortsatt strever med den ene armen. Jeg har de hvite lysene fra IKEA, 15cm, funker vel det, så er det bare å se i skuffen som sikkert innholder 30 pakker servietter...
Nå kom solen her, deilig. Ha en flott ettermiddag.
Klem

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Du er en råtass Janne hehe...
Beundrer energien din så til de grader for ikke å snakke om kreativiteten:)
Gleder meg masse til og se den ferdige hagestuen og ikke minst hvordan du former den med egen produserte puter osv...

Du er helt UNIK, håper du er klar over det!

Ha en flott skjær Torsdag min venn.

Sommerklem fra Mona

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...