torsdag 19. mai 2011

Litt fraværende........men, hue er nesten klart:))

 

Har vært litt lite rundt i blogglandia og her på bloggen...... Har klart
å skaffe meg en senebetennelse:)) så nå går det trægt her.. men men.

I går hadde vi det surt og kaldt med masse regn, så lite jeg fikk gjort utomhus.
I dag deilig sol igjen:))

 

Oppdaget her om dagen at Fuglekirsebærtreet som jeg plantet 2 stk av i fjor
blomstrer for fullt:))
De står begge litt gjemt og er bare i overkant av en meter enda...men
moro at det var liv i de etter den tøffe vinteren..
Måtte klippe av en liten kvast til " petites fleurs" kassen min som står nede
ved solsenga:))

Mannen snekrer for fullt, og jeg svirrer rundt beina på han og later som jeg gjør
noe fornuftig:))
Vel, jeg har jo to armer så litt får jeg gjort..

 

Den ene terrassen er skikkelig byggeplass, så jeg må hele tiden
passe på mine små:))
Mange av de gamle materialene ble kastet hit og dit på vent.........for kansje
kan noen av de brukes igjen:))

 

Stendere på to av veggene er ferdige, og mannen satt inn to vinduer på den
ene veggen for at jeg skulle se om det ble sånn som jeg hadde tenkt hi hi.....:)
Ryggen på sofaen er 1 meter høy, så de måtte jo over den, men samtidig ikke helt 
opp i taket.......men tror dette ble perfekt:o))

I morra må nok vinduene ned igjen for å ta av det innerste glasset.......og vaskes
i mellom og skrapes, så males.......eller over helga.....akkurat nå er høyre arm som
tanneverk:(

 

...... men hue er klart:))
Tok et bilde nå i kveld.......og tegnet litt på det:))
Det er vel lett å se hvor grillen skal stå? På veggen bak grillen skal jeg lage
en liten murvegg og på benkeplaten skal jeg lage en form med pukk:o))
Og i kveld begynte jeg på "grillkull kassa":)
Jeg liker best de gamle gode kulegrillene med kull og tennveske skjønner du:)) så
beina på grillen må skjæres av:o)
Utenfor på hvert hjørne blir det blomsterkasser........ og i åpningen er jeg
litt i tvil på om jeg skal ha vanlige gardiner eller pinnevevsgardiner...
På den gamle hagestua hadde vi pinnevevsgardiner, så det må jeg fundere litt på.

Så må jeg fundere på hvilken farge jeg skal male møblene i (?)
Først tenkte jeg grått, så ble det hvitt, men nå vet jeg ikke helt hva det blir.
Før de ble sorte ( 3 - 4 års siden) var de hvite.
Vegger, vinduer, skap og hyller blir hvite, så mulig jeg ender opp med grått
for å ta opp igjen fargen på murveggen og pukken:))

Vel, jeg får tenke litt mer........blir ikke gjort så mye før etter helga, for
nå er det min arbeidhelg igjen, og søndag skal vi i konfirmasjon i Åseral.....

 

Med noen av mine skjønne ugressblomster:)) Ønsker jeg dere
GOD HELG !!

Og tuuuuusen takk for hyggelige kommentarer og jeg ser det er kommet
nye følgere, så hjertelig velkommen til dere!
 

4 kommentarer:

Bare Mio sa...

Fuglekirsebær har jeg ikke hørt om før, nydelig!
Dette ser spennende ut, kommer til å bli kjempelekkert!
Liker også best kulegrillen og ender nok opp med den igjen.
Ønsker deg en fin helg og god bedring!
Stor godbedringsklem fra Mio

Mrs Lia sa...

Jeg må jo si at det er ingen "bombe" at du har sliti ut armen din ;).....men uansett er det kjempevondt og jeg ønsker deg god bedring. Men jøsses å du jobber og i et slikt forrykende tempo.....hadde det vært meg hadde hele kroppen min slått knute på seg i protest. Det blir så utrolig flott....og kirsebærblomster nyyydelig!

bollapinnsvin sa...

Gurimalla så vakkert du har det da...dvs når alt blir ferdig.
Jeg bare ser og ser på bildene dine....jammen meg skal jeg vise dette til min mann og si at sånn her kan det gjøres.......hm!!!!
Takk for titten. kommer nok igjen.

de beste ønsker fra ida

Nanne sa...

Kroppen sier ifra, selv om den egentlig er full av energi. Den armen skal du ha nytte av resten av livet, så la den få slappe av litt, Det går fremover med stor prosjektet ser jeg, spennende

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...