søndag 8. mai 2011

Poteter i bøtter og spann:)

 

I dag har jeg plantet poteter:)) 
Men dagen startet avslappende på solsenga:)) i le for nordøstvinden.....
Blomstene jeg plantet for en stund siden i kassen med hønsenetting stortrives
og klematisen har nådd toppen av nettingen nå:))

 

Dette hjørnet av huset som vi tidligere løp fort forbi for å komme til neste
terrasse, er nå blitt den koseligste sitteplassen og helt usjenert:o)
I det ene hjørnet av hagedammen plantet jeg en potet i en liten balje for
ca 2 uker siden............

 

............... og i dag oppdaget jeg spirer:))

 

Blir jo veldig spent å se om det blir mange poteter under her da:) Men selve
planten er jo flott, så poteter eller ei betyr ikke så mye:)
Men.......hadde vært moro med "hjemmelagde" poteter til en bedre middag
utpå høsten en gang:o))

 

Så idag har jeg satt fler poteter i bøtter og plassert de i hjørnet i kjøkkenhagen:)
La nedi 2 poteter i hver bøtte........så får jeg se om det vil spire her da..

 

Jeg hadde med meg fotoapparatet ned på solsenga.........og plutselig landet
det en Kjernebiter på det nye fuglebrettet jeg lagde:))
Har aldri sett en slik før her på terrassen, så det var moro å få bilde av den.

Neste ukes prosjekt blir nede i hagen/skogen:)))
Mens jeg har gjort andre ting å tang, så har jeg tenkt på hva jeg skal finne
på der nede........

 

........ og jeg tror jeg har fått en liten plan:))
Men det må først ryddes vekk en haug med kubber som har ligget der
siden i fjor høst da naboen hugget ned et gedigent grantre.
Kubbene fikk jeg for jeg tenkte at de kunne jeg bruke til noe en vakker dag:)))
Og jeg har fått brukt 3 stk til nå:))

Jeg er veldig gearet på dette prosjektet nå, så håper bare på opphold hele uka:o))

Ha en fin søndags kveld dere! 

6 kommentarer:

Caroline sa...

Hei der:)
Så mange spennende prosjekter dere har,både store og små...
Så gøy å kikke innom å se forandringene deres i uterommet:)
Har oppholdt meg utendørs i hele dag,å hentet frem ting som har stått på vent gjennom vinteren...
Hærlig tid vi er inne i:)
Ha en fin søndagskveld!
Klem Caroline

Daisys home sa...

Må virkelig si at du er kjempeflink og kreativ med alle prosjektene som du har fått til i det siste:) Virkelig morro å følge med..Kjempeflott uteplass:)
Ha en fortsatt fin kveld,klem Sissel

Ingunn sa...

Poteter , ja.
Jeg blir hoppende glad når noe begynner å spire og som du sier så er jo potetplanten fin, men poteter hadde jo vært stas , da :)
Den idèen er lett å stjele....
Klem fra Ingunn :)

Mrs Lia sa...

Du har fått det helt nydelig!!!! Masse fint i tre,nytteplanter blomster i skjønn forening. Aldeles supert!

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne.
Det er jo bare så flott hos deg, nydelige blomster. Og sannelig skal du bli potet dronning også hehe...
Gleder meg til å følge med og se om det kommer noen opp:)

Det er kjempe morro og følge med på det som en har plantet, følge med veksten og resultatene. Det liker jeg iallefall.

Neste gnag du skal på hytta MÅ du tar turen innom butikken på Evje, fy søren den var digg!!!!

Ha en fiiiiin kveld min venn.
Klemmer

Mona sa...

Du inspirerer! ♥ :) Takket være deg har jeg kjøpt meg minidrill og sag og skal prøve meg på et og annet inspirert av deg. :) Nydelig blogg du har.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...