søndag 15. mai 2011

Tips til planteskilt..........

 

I dag har jeg laget meg planteskilt til noen av krydderplantene mine:))
Idèen ramlet ned i hue plutselig, og da måtte den testes.......

 

Ingenting er som hapå(lokk) :-))
Tidligere i vår lagde jeg noen små lyslykter av hapåglass med hønsenetting rundt
......og jeg tok da vare på lokkene i tilfelle..... :)) og i dag ble de brukt.
Før jeg gikk i gang med masseproduksjonen...måtte jeg lage et til testing:o))
 

Jeg borte 2 hull i hvert lokk, så ut for å få ei omgang med zinksprayen....
Så tredde jeg litt hamptau ved hjelp av ei nål gjenom hullene...

 

Pinnen som skal ned i jorden er en strikkepinne:)))
Hamptauet går rundt denne og på framsiden ble det en liten sløyfe...
Strikkepinnen satt fast, men for å være sikker ble den limt i toppen - jeg har
igjen å spraye baksiden, men ble så ivrig etter å vise dette frem:))

 

Navnene klippet jeg ut fra navnelappen som fulgte med planten og limte det på:))
........ og mens jeg sitter her og skriver kom jeg på en ny idè hi hi.....mangler noen
skilt, så neste gang blir det noe annet gøy:o))

Nå har det seg slik at jeg ikke er noe strikkemenneske.......men har utstyret hi hi, så
derfor brukte jeg disse.. Det går sikkert veldig bra med en blomsterpinne også:) og
da spraye den med zink f. eks.

Har en litt tavlemaling stående, så funker det også med en klatt og da skrive 
på med kritt......:)

Synes dette ble litt tøft jeg:)
Men skal nok få shoppet noen skikkelig tøffe "ånkli" skilt på interiørbutikken
her i Vågsbygd........som jeg skal ha til plantene i hagestua:)

HA EN FIN SØNDAG !! 

7 kommentarer:

Hulda sa...

Det ble jo både smart og fint! Takk for tips!

Violetta sa...

Guri, så smart! Jeg satte ut "tavlepinner" med krittskrift og de forsvant jo sammen med de første regndråpene (skrifta altså) ;-) Disse ser ut til å tåle en støyt! Artig med nye ideer! :)

Mrs Lia sa...

Skikkelig artig måte å bruke alle disse lokkene som hoper seg opp.
Lag lykt av glassa og skilt av lokka....det er vel resirkulering :)

Ingunn sa...

Ha ha...du er så fin ;)
Strikkepinner , ja, noe skal de vel brukes til hos deg også.
Ellers må jeg jo si at det er de fineste planteskilt jeg har sett !

Ha en fin søndag videre.
Klem fra Ingunn :)

salige lavendel sa...

For en artig og kreativ ide! =)

Bare Mio sa...

Så stilige skilt!
Og gyngestolen og krakken i forrige innlegg ble lekre med zinksprayen!
Du er så kreativ!
Ønsker deg og dine en flott 17. mai.
Klem fra Mio

Solstrålå sa...

Du er genial"Egon"!!!Alias Janne!!!
Du kommer nå på det!
Den sinksprayen er jammen anvendelig!Dette var luuuurt!
Kosa deg i morgen!!
Gooooe klem fra Sol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...