lørdag 7. mai 2011

Trepergolaen ferdig og en spe start........

 

Ja, nå begynner det å ligne noe hi hi...
Det har vært min jobbehelg så siste del på pergolaen inn til min kommende
kjøkkenhage fikk jeg laget i kveld..
Det ble litt mer helhet i denne nå som "taket" kom på.

Har plantet en klematis på hver side, så nå får jeg krysse det jeg har
og håpe de vil stortrives her:))

 

En spe start...................Har ikke planene helt klare for kjøkkenhagen, men
det skjer da noe.
Har skrudd sammen noen plankebiter på ca 1 x 1 meter, lagt i plast med hull
og fyllt i litt småstein...

 

Og så er jorden kommet på plass..........og en liten ekstra kasse oppi:))
Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha her, men kansje noe salat
eller krydderurter og jordbær i toppen:o))
må studere litt..........kunne jo ha satt en potet også i toppen:)) Synes
både busken og blomstene på potetplanten er fin:)

 

Langs veggen tror jeg det skal bli tomater..........
Jeg får se det an etterhvert som jeg får laget eller kjøpt noen kasser.
Det blir iallefall veldig spennende å se om jeg får til noe her:o))

 

Bare sånn om noen skulle lure på hva jeg driver med bak i kroken:))
så måtte jeg lage et skilt nå i kveld:)
Jeg advarte naboen om at jeg kansje tok turen under verandaen til de, om jeg
ikke fant noe jeg kunne bruke under min veranda..........
men det gikk greit:o)) Fant et gammelt trestykke langt nede i hagen under
noe buskas:))
Borte hull og tredde i et hamptau.........og forsøkte å male på en
passende tekst:o)

Da tar jeg kvelden.................
Og ønsker dere alle en fortsatt GOD HELG! 
 

 
 
 

5 kommentarer:

mona.z sa...

Så flott at den er ferdig, skal bli gøy å se hva du planter, og hvordan det kommer til å se ut når det har grodd til:) Ha en fin søndag, klem:)

Fossestua sa...

Så koselig det ser ut med egen kjøkkenhage på terassen :) Smart med den ekstra kassen oppi :)
Flinka :)
Her skinner solen, så i dag blir det hagedag på meg også :)
Ha en fin søndag
Klem fra Lise

Anonym sa...

Eg gir meg over med den oppfinnsomheten din frue.

Ønske deg ein fine og solrike søndag.

Bare Mio sa...

Så flott det ble!
Og herlig med kjøkkenhage på terrassen.
Ha en fortsatt fin søndag.
Klem fra Mio

Fru.Underberget sa...

Kjempebra! Kan tenke meg dette blir en koselig krok når det begynner å vokse å gro her. Lurt å sette to kasser oppå hverandre i kjøkkenhagen, dekorativt og god plassutnyttelse:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...