søndag 5. juni 2011

Avslappende helg ??? hmmm, NEI :))

 

Men helga har vært utrolig morsom:)))
Har jo vært mi jobbehelg, og etter arbeid i går gikk jeg igang med å male
hagestua innvendig....
Jeg har også fått shoppet litt:) 2 lilla flasker fra Skeidar som har fått sin
plass i "urtepotta" som jeg lagde tidligere i vår.

 

Flaskene er 32 cm høye, så de rommer en del...........urtedrikk kansje:))
Fikk også plass til en lavendel i kanten...

 

Og en vakker dag havner dette ute i hagestua:)) 
Hagestua blir for det meste i hvitt og grått, så litt farger trengs jo da:)

 

Kjøpte også 2 spisebrikker som jeg skal prøve å sy om til puter:))
(ved hjelp av litt mer stoff hi hi)
Har et garderobeskap stapp full av gamle pynteputer nede på hobbyrommet, så
har nok å ta av.... 
Jeg har også planer om å snekre meg 3 skuffer, så da måtte jeg ha 3 knotter:))
Skuffene - (om jeg får det til) skal stå i kjøkkenbenken i hagestua.
Og kjøkkenbenken satser jeg på at mannen lager:o))

 

Hvite tynne gardiner skal i åpningen til hagestua - kjøpte 2 lengder, men
ser nå at jeg må ha 2 til......
Mønsteret minnet meg om ugresset på andre side av huset vårt hihi:)
Eller det heter vel villblomster:)

 

Vel, her er altså hagestua så langt........
Vegger og tak er malt et strøk med rulle, så får jeg starte morradagen med å
ta alle kantene med kosten:)
- og så et eller to strøk til:o)
På veggen der det mangler maling skal jeg prøve å lage en murvegg - er noe
usikker på å bred jeg skal ha den, så får ta noen skikkelig mål og tegne
opp. Det er her kjøkkenbenken skal stå og grillen:)

Putene til tremøblene med høy rygg er ferdig sydd:)))
Og jeg fikk det til - er sååååååååå fornøyd.
( Møblene skal males hvite)

 

Jeg fikk  jo litt mersmak på sying hihi:) men bare litt.... Nå er det bare
sånn små pynteputer som gjenstår, så satser på å få det også til - hvis ikke er det
nok av butikker som selger:))

Nå blir det iallefall avslappning resten av kvelden med bl.a. en tur rundt
i blogglandia:))

HA EN FIN KVELD OG EN GOD NY UKE !!

8 kommentarer:

I`Døsset sa...

Takk for hilsen. Nydelige bilder du viser...flaskene og fargene var fantastiske. Gleder meg til å se hagestuen ferdig. Har selv hagestue, som vi bruker utrolig mye ( når det blåser på brygga og sjøbua :-)

Mamsens hus sa...

Dette kommer til og bli så fiint! :)
Herlig lillafarge på flaskene. :)
Klem

Maris gyngestol sa...

Skjønne flasker! Søt lillafarge!
Hagestuen deres ser jo så koselig ut!! *drømme*... :)

Ha en fin kveld!
-Mari

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig farger:DDD Klemz Grethe

Anne N. sa...

Åååååh såååå herlig hagestue - og urtepotten - helt nydelig :O)
Heldige du, og så flink du har vært med søm og maling!
Kos deg masser.
Klem, Anne:)

Bare Mio sa...

Dette blir flott!
Nydelige farger på flaskene.
Villblomstgardinene var lekre.
Ønsker deg en fin mandag.
Klem fra Mio

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Stor fremgang på hagestua.
Dette blir flott :)
Lekre farge på flaskene.
Likte så godt mønstret.
Mye flott her :)
Ha en fin og kreativ uke i Juni.
Ellaklem.

Havfruen sa...

Dette blir bare helt toppers Janne:) Knallstilig:)
Dette blir bare supert:)
Stå på videre, klem fra meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...