mandag 27. juni 2011

Dammen ble "ny" igjen....

 

Men for et arbeid......
Sist jeg rensket og vasket dammen var i slutten av april, og den var helt
nydelig etter at jobben var gjort...
Men så har ting skjedd.....dvs vi har bygget hagestue på terrassen litt
opp for der hagedammen er, og da har den blitt fyllt med både sagespon og avkapp.
Det er jo " greit nok"
Men, hva er dette rustgreia tro ??
Har aldri før sett dette og det var vrient å få av.

 

Steinene ble lagt på terrassen mens jeg skurte nedi her, så demonterte
jeg pumpa for inni den var det samme skiten.....
Hver og en stein ble skrubbet i ei bøtte med grønnsåpe:))

Så var det å få alt på plass igjen.............
Det tok 2,5 timer å fylle dammen opp igjen, og det ble så bra:)

 

Tenk om det var så friskt og fint for alltid:))) 
hadde vært no:o)

 

Nå synes jeg dammen ble så fin igjen... at det er mye mulig at det blir
fornyelse av noe slag rundt om:))

 

Blir vel en del hjemmelaget blomsterkasser:)) og kansje 
et bord eller to:))

 

Mannen måtte igjen en tur på Biltema.........så da var det bare å plukke
meg opp og slippe meg ned på Plantasjen:)))
Så i morra blir det å plante litt.........hva det nå enn blir i:o)
Det er meldt regn og tordenbyger, så jeg får bare se hvor været bringer
meg hen:))

Men nå tar jeg kvelden.......:))

HA EN FIN KVELD OG EN FLOTT TIRSDAG!! 
 

6 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott dam du har i hagen. Nydelig med blomstene rundt også. Ser vakkert ut med steinene nede i også. Men, litt av en jobb å holde slikt rent. Men, det er jo absolutt verdt det. :)

Anne N. sa...

Å Janne, for en herlig hagedam du har :O)
Klart den fine dammen må vaskes og pyntes så den kommer til sin rett!
Ønsker deg en flott tid i den nye hagestuen i sommer!
Klem, Anne:)

Anki sa...

Litt av en jobb du, men vel verdt det. Dammen ble kjempefin! Synes vann gir ekstra liv til hagen og ønsker meg slik. Blir nok ikke på min lille hageflekk,, tror jeg :)

Ha en fin dag. Klem :)

Audny sa...

Hei Janne !

Ja nå er det blitt så fint ute hos deg .Du er så kreativ og dyktig . Veldig kjekt for oss alle andre å følge med her , lytt og lær sier jeg bare :)
Takk for titten igjen . Klæm fra Audny

Happy Lia`s sa...

fryd for øye dette her....:)

Havfruen sa...

Du har ikke ligget på latsiden i min tørke...nydelige Celine i flott genser...og dååån for noen flotte bilder fra hagen....
Sildrende vann er vakkert...vi har snakket om det men vi har vinden som en utfordring...har nemlig en liten en på hytta og den blåser tørr...
Ha fine dager...håper sola kommer, klem fra meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...