lørdag 11. juni 2011

Egg i glass :))

 

Heisann dere, vi er tilbake fra hytta:))
251 bilder tok jeg på 24 timer hihi - utrolig, men mesteparten av de bildene
kommer ut på fotosiden min etterhvert.......

Tenkte å vise litt av fuglelivet her.......Jeg oppdaget masse gress og pinner oppi
lyslykta på veggen....
- så det er ikke jeg som har vært kreativ denne gang:)) Neida, det er
noen av "mine" kreative fugler som har vært på ferde:o)

 

Da jeg kikket oppi lå det 3 små lyseblå egg der med litt brunflekker....
og da tror jeg dette er eggene til grå fluesnapper (?)

 

Lengst borte oppunder taket over klokka har linerla bygd reir, og jeg som
pleier å sitte i stolen under, ble jaget bort titt å ofte - så da var det bare å ta
apparatet med på tur rundt hytta:)

 

Her sitter grå fluesnapper og bare venter på fri ferdsel
til "eggeglasset":))

 

Rundt hjørne og høyt oppi furutreet har kjøttmeisen flyttet inn i nr 12:))
Tidligere er det svarthvit fluesnapper som har bodd her, men i nr 11 og 13...

 

Nå har svarthvit fluesnapper overtatt eneboligen nede ved vannet:)) som
kjøttmeisen har bodd i tidligere:)
Og her sitter frua og nyter livet og sola, mens herren i huset er mer opptatt  med
å komme seg inn...

 

På morraen i dag var det ganske overskyet og litt småkaldt, men plutselig
kom sola og da ble det skikkelig varmt - noe linerla også fant ut av:))
Her er hun og vasser på brygga:))

Brygga har fått litt hard medfart siden sist, så den ligger litt på halv åtte... og
båten har slitt seg, men den fant noen fra ei hytte i nærheten igjen laaaaaangt borte:))

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer........Har blitt litt lite tid til å besøke dere, men
nå har jeg fri noen dager, så kommer snart innom:)

HA EN FORTSATT FLOTT PINSEHELG !!

8 kommentarer:

Shabbylishious sa...

Himmel og have reir oppe i stormglasset. Så artig. Virkelig moro og spesielt. Kreativ pip det der ja.
Jeg har veldig lite peiling på fugler, huff ille lite. men linerla ja den klarer jeg i det minste å kjenne igjen. Planen er en gang å lage mange fuglehus rundt om i hagen.
Line Cathrin

Hulda sa...

Det måtte være litt av en overraskelse! En fantastisk fin reirplass i lykta. Så flotte fuglebilder!

Turid sa...

Kjempe artig fugle reportasje-koser mæ me fugle livet her fra stue vinduet , eller fra terassen -ser på når de mesker seg på foringsplassen. Kreativ reir plsss fru flusnapper hadde funnet hos deg...med god utsikt.<kos deg med hytte pinse!

Bente sa...

Så morsomt. Fuglene er vel blitt preget av fruen, vil jeg tro

Bente

lavendel mio sa...

Så artig, fuglen vil jo bo moderne den også:)
Og så mange flotte fuglehus dere har, kjempegøy å følge de nå når det har det så travelt med å mate sine små:)
Ha en fortsatt fin pinse, klem Hanne

Havfruen sa...

Smarting det der:) En flott plass og bygge rede på i lykta vel:)) Flotte bilder Janne!! Morsomt og følge med på fugelivet:)
Ha en fin søndag, klem fra meg i torden og lyn:)

Caroline sa...

For en koselig overraskelse;)
Kjempesøte de nummererte fuglehusene:)
Ønsker deg en god ny uke!
Klem Caroline

Solstrålå sa...

Så Nydelig!
Reir i lampen var jo lurt!
Innlagt strøm i huset,hi,hi!
Kosa deg videre på hytta!
Goe klem fra Sol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...