tirsdag 14. juni 2011

" Flyttesjau" og snekring:)

 

Ja, nå er jeg altså igang med å flytte ting å tang ut i hagestua:))
Det er fremdeles en del arbeid igjen med hyller og benker og ikke minst hvor
"skapet skal stå"

 

Benkeplata i kjøkkenkroken sagde mannen til og satt opp i sist uke, og
idag startet jeg dagen med å spikre fast beverpinner i enden:))
( med spikerpistolen)
og tenkte så det knaket videre på hva jeg skulle ha av hyller og skuffer......

 

Voksduken som var en rest til 8 kr passet perfekt på benkeplata:) 
Men så var det å lage tre skuffer da..............Det var rett og slett litt arbeid hihi..
Mannen lurte på om jeg heller ikke bare gikk å kjøpte noen ferdige..
Halllloooooo(?)

 

Hvem selger slike flotte skuffer da(?) hihi:o))
Jeg som har " mistet respekten" for den eletriske saga, var i god gang da
mannen fant ut at han måtte hjelpe.....
" innmaten" i skuffene er av panelrester og bunnen av parkettrester:))
Fronten er litt av kledningen på den gamle hagestua...
Nå skuffene var ferdig malt og fikk en knott........så var det å tenke videre........
hva jeg skulle ha under..
Fant en litt stor kurv og merket av høyden, og skjærte av til hylle som er
rest fra laminatgulvet i ganga i grå eik:))
I kurven har jeg interiørblader hihi - må jo ha det i ei hagestue:)

 

Mens jeg tenkte på underdelen - stakk mannen av:)) så etter jeg var ferdig
med hylla lagde jeg en stor skuff til diverse grillbestikk.......
- og ei hylle under:))
Og da jeg skulle til med å stifte fast voksduken kom mannen innom igjen og
foreslo at jeg kunne bruke luftpistolen(?)
Altså samme pistol som jeg bruker med spiker, bare det at han ladet den om
til stifter:))) og da var det bare å fyre løs, og stiftene er nesten usynlige:)))

 

Grillen er ikke kommet på plass enda, men tenker det blir en dag eller to til...
Under på gulvet står skittentøyskurven som heretter er grillkullkurv:))
- er litt i tvil om jeg skal ha ei hylle over - er liksom plass til noe til der...
Prøver å tenke hva en trenger eller MÅ ha i nærheten av en grill eller i en hagestue.
I de to skuffene til venstre har jeg servietter (derfor litt høye) og i den andre kubbelys
og t-lys...
Mannen mente serviettene kunne ligge nede.......men, halloooooo - da må jeg jo
ta ut alle for å se.....Nå kan jeg bare bla til neste:o))

 

Jeg begynte tidlig å kjøpe eller lage ting som jeg ville ha i hagestua.....Dette
ble satt bort i poser og esker på hobbyrommet mitt:)))
Og når jeg idag skulle begynne å flytte ut, så tenkte jeg " hjelpe meg å mye" :o)
- så det går nok noen dager før jeg får plassert alt..
Skikkelig "flyttesjau" men er jo veldig gøy da:))
Nå er det snart natta, og den " mørbanket" kroppen vil til køys:)
Kjenner jeg har brukt det meste av både muskler og hjerneceller i dag:o))


ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN GOD NATT OG EN
FLOTT ONSDAG!

8 kommentarer:

My home is my Castle - by Kari sa...

oi så flott det ser ut :))
Gleder meg til å se mer ;)

Klem,Kari

Hjertedamas blogg sa...

Flott benk med flotte detaljer!!!!! Her hjemme har jeg ikke grill, dersom man da ikke regner med en elektrisk en!!!! På campen har vi en enkel gassgrill. Vi griller mye, både pølser og hele steker!!!!! Men jeg undres på om du skal ha grill inne i hytta????? Er spent på hva det blir, he-he!!!!!! Klemz grethe

Helene sa...

Knallfint!!!
Så flink du er, du har virkelig sansen:o))

Gleder meg til mere hagestue hos deg!

Heleneklem

Shabbylishious sa...

Genialt!
Det er utrolig moro å lage slikt selv. Mye mere tilfredstillende enn å kjøpe, med mindre det er et fransk armoie skap med krimskrams pynt( ja hehe jeg synes de er utrolig vakre)
menn skjønner slett ikke alt, men de er geniale å ha da.
Klem
Line Cathrin

Mrs Lia sa...

jeg er så imponert!!!! Herregud, du kan jo lage alt.....og jeg skjønner at du fnyser av mannen dins forslag om å kjøpe noe ferdig, når du kan lage noe så flott og unikt selv.

Ingunn sa...

Det er alltid en fornøyelse å se hva du har funnet på...Du er jo så kreativ og full av pågangsmot og energi at en må bare gi seg over.
Dette blir en super hagestue som helt sikkert kommer til å bli mye brukt...hvis du klarer å sitte i ro, da ;)
Ha en rolig aften;)
Klem fra Ingunn :)

Anne N. sa...

Å du så flink du er :O)
Helt nydelig dette her altså :O))
Gleder meg virkelig til å se ALT, hihi - når du blir helt ferdig!
Stor klem, Anne:)

Turid sa...

Så gjennomført nydelig-du er kjempeflink. Er veldig nysgjerrig på å se mere....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...