torsdag 16. juni 2011

Fra det ene til det andre:)

 

I går var det den store male og pusse dagen..........
Jeg har ventet til det lengste med å male møblene fordi er blitt brukt
til "sagekrakk" og materilal stabling:))
-og da blir det fort "striper i lakken" men nå har mannen fått beskjed om å gå
ned på kne om han skal sage mere hihi:)

Urtehagen min som jeg nesten ikke har hatt tid til - vokser som ugress:)
Og navnepinnene holder seg akkurat like fine som da jeg lagde de:)
- tross dagesvis med regn......

Jeg elsker å male, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt mettet.... det er noe
skikkelig pirk å male møblene, så heldigvis da jeg var ferdig med sofaen kom mannen
og lurte på om jeg skulle ha noe på Sørlandsenteret........for han måtte
på Biltema..

 

Ja, sa jeg uten å vite hvilken butikk jeg skulle bli satt inn i:o))
- akkurat som sånn barnepass hihi.
Men han slapp meg av på Plantasjen, og jeg shoppet til tralla var full:))
Nå var det helst sommerblomster til krukker og kar jeg fikk handlet pluss en del
blomsterpotter, lysetaker og vannekanner:)

Mens jeg gikk der kom jeg til å huske at " Bare Mio " viste frem noen
nydelige roser og som jeg skrev ned navnet på...........bare det at den lappen
lå igjen hjemme..
Men husket at det var noe swani lignende og blu etter eller annet, så trasket frem
og tilbake og studerte alle - uten å finne de..
Men jeg fant en annen som så veldig fin ut - Karen Blixen.
............. og i dag googlet jeg den...og leser " bla bla bla faller sammen i regnvær"
så det kan bli spent.
Vel, da vi var hjemme igjen var det å fortsette med malingen samtidig som 
jeg tenkte på det skråhjørnet i bua og hva jeg skulle ha der..

 

Disse tre møblene har jeg stående på hobbyrommet med egentlig bare rot i:)
- så jeg tenkte å tenkte å snudde meg brått for å " se" hvordan det ville bli - fikk
nesten nakkesleng...
Måtte prøve å bestemme meg for jeg orker ikke dra det store skapet opp kjellertrappa
om det må ned igjen... skal ikke ha så mye kopper og glass, for det må jo inn
i heimen til vask, men de nydelige og litt store tekoppene pluss et etasjefat i samme
mønster må jeg ha der ute...

Og den kommoden med betongtopp (3) har jeg hatt i tankene tidligere, så jeg inn å sjekka
størrelsen på kurvene:))

 

Hmmm, dette ble jo litt bra da.......... koppene trenger jo ikke å stå i " giv akt"
så tror jeg har bestemt meg for denne:)
og da havner konsollbordet (1) mellom stolene - noe jeg hadde bestemt meg for
tidligere, så dette er alt malt hvitt:o))

Har jo hatt en delvis plan ute i bua, men av og til blir det ikke akkurat sånn som 
en tenker.......møblene kan fort skille 2 cm fra tankegangen til de blir satt
på plass.......så i gårkveld byttet jeg rundt på sofaen og stolene og alt ble så mye
bedre:))) men det har ikke dere fått sett enda..

Tenkte å legge ut bilder i dag av den ferdige bua, men har ikke blitt helt ferdig enda.
fordi det dukket opp to nye idèer, som jeg måtte gjøre noe med:o))
- så har jeg plantet og dillet litt og "skadet" fingeren, så det stoppet helt opp
i ett par timer........

 

I en av mine kaffepauser var jeg innom en del bloggere, og hos Anne med
bloggen Garden and Angels kunne jeg lese at hun hadde fått Bolig Pluss:)) så da
løp jeg ut til postkassen..........og da ble det litt lengere pause:))

.......... og nå ble denne pausen også litt lengere enn jeg hadde tenkt:))
Regnet plasker ned nå, men jeg har igjen å male bordet - fikk pusset det ferdig
før det begynte å regne og satt det inn i bua.........
........så jeg får vel komme meg ut igjen..
HA EN FIN KVELD!!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Ingen dum ting å bli satt av på en plantebutikk,hehe...Ikke så vanskelig å fylle kurven der:)
Mye flotte planter du hadde kjøpt:)Blir så spennende å se det ferdige resultatet på prosjektet deres...
Her pøser det også ned,har ikke hatt tid til å lese bolig pluss som jeg også abbonerer på,så det skal jeg kose meg med nå ikveld:)
Ha en videre fin kveld!
Klem Caroline

Anne N. sa...

ååå Janne så herlig dette blir, i sommerhuset ditt :O)
Du er så himla flink å få det til!
Godt du unner deg pauser også innimellom.
Er noe til deg på bloggen min!
Klem, Anne:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...