fredag 17. juni 2011

Isboks og hylle for glass:)

 

For en stund siden kjøpte jeg noen store tekopper på Nille..........som jeg tenkte
å bruke til is eller dessert av noe slag...
Så i går lagde jeg en boks til å ha isen i:)

 

Den ble laget av et kledningsbord fra den gamle hagestua:)
Fant en isboks og tok mål av den og videre bort til den eletriske saga.....vips
så var delene saget av:)
Brukte spikerpistolen til monteringen........og fant frem det tauet jeg ville ha og
et bor i samme tykelse...

 

På innsiden festet jeg tauet med limpistolen.
Har igjen å male den innvendig og kansje ha på en tekst eller decoupage utvendig.....
I bunnen har jeg parkett:)) eller laminat av grå eik:o)

Kledningsbordet var på ca 2 meter, så da fikk jeg en ny rest jeg kunne bruke:)

 

Men etter at jeg var ferdig med isboksen, skulle jeg bare inn å hente noe
(som jeg fremdeles ikke husker) i vedskjulet og da oppdaget jeg en del plastglass
i en kurv......hmm, de må jo opp og frem i lyset tenkte jeg:)

Så jeg målte opp avstanden mellom stolpene i "kjøkkenkroken" og la knekter
og glassopphenget på rad for å se om det ble plass.........
Og etter det malte jeg hylla hvit, og mens den tørket sprayet jeg knekter og
oppheng med zinksprayen......

 

Og da ble det så bra atte:))
Fikk også knagg til strikkeklutene i samme slengen:o))
Den første jeg laget, ble strikket på rundpinne så den får fungere som
gryteklut:)) siden den ble dobbel........ og litt liten.

Jeg strevde jo litt med strikkingen, men tenkte at jeg ville prøve en til på
vanlige strikkpepinner og bare strikke rett, rett, rett:)))
Ble fornøyd selv om den ikke ble så fin......men et fint fargeinnslag
på veggen i hagestua ble det:))

Nå ser det ut til regnværet som startet for fullt i går har gitt seg, så nå får
jeg komme meg ut og gjøre noe fornuftig:o)))

HA EN FIN DAG DERE!!

6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Du er oppfinsom!!!!! Det skal du ha!!! Snart må du vell sende noen av idèene til Patenstyret? Vedr strikkekluten, så skal jeg stikke innom oppskriften å sjekke om jeg har glemt å skrive at den skal strikke frem og tilbake. Du får prøve å strikke en til, og legge opp feks 100 masker, så får du et håndkle!!!!!!! Men grytelapper er heller ikke å forakte!!!!!! Så jeg takker for det tipset!!!!! Klemz Grethe

Mine hverdager (Anne) sa...

Du er så utrolig flink!!!Fint ble det virkelig:)

Bare Mio sa...

Jeg blir like imponert hver gang jeg er innom deg.
Du er et oppkomme av kreativitet og skaperglede.
Så flott det ble.
Ønsker deg en fin fredag.
Klem fra Mio

Laila sa...

Så stilig!! Jeg elsker alt du gjør! Så nå har jeg faktisk laget din blogg som startsiden min;) Hehe, men du har så mange flotte ting du lager helt selv - og det er helt meg!
Ha en fin helg!

sologbolig sa...

Smart! Dette var lure idèer! takk for at du deler. Ha ei fin helg.

Maris gyngestol sa...

Så kreativ du er!! Og ikke minst effektiv!! :)

Ha en strålende helg!
-Mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...