tirsdag 28. juni 2011

Jeg har fått fisk !!!

 

Eller.........måtte jo kjøpe de da:))
Har lenge godt å tenkt på og skaffe meg fisk til dammen - tror jeg begynte
å tenke for 2 år siden hihi:)
Og plutselig idag ble det gjort...

 

Egentlig skulle jeg ha en hov......som jeg bruker til å renske dammen
med for visne blomster eller blader som kommer fykan`s......
Jeg så noen flotte på Plantasjen for lenge siden, men akkurat der og da
gikk det i glemmeboka for jeg skulle først ut i staudeavd. å se.
Og i går var de utsolgt...
Nå har jeg bare en som er knekt x antall ganger og med litt hull i, så
jeg trenger en ny en:)))

 

I dag skulle jeg ned på Amfi senteret og inn i lekebutikken... for der
tenkte jeg jo at de måtte ha en hov.......
Men så kom jeg på at vi har en zoo butikk i senteret......og da begynte jeg å
tenke på fiskene igjen og dammen.......Har aldri lagt merke til om de har fisker
på den zoo butikken, men når jeg kom inn var veggene fulle av
akvarier....:))

Jeg har ikke peiling på fisk i dam, så jeg fikk mye info inn med en gang:)
Disse jeg kjøpte var visst de beste, og om dammen er dyp nok, overvintrer de der..
( de går i dvale)
Ellers kunne jeg ha de i en glassbolle e.l. i kjelleren - garsjen m.m.

Kjøpte bare 3 stk, for å se hvordan de trives........Og om de trives, så blir det
nok fler:))

Men......... Nå har jeg gitt navn til 2 og de fikk navnet Blipp og Blopp.
Er det noen av dere som vet om et fint fiskenavn???
Alle 3 må jo ha et navn:o))

Ellers har det ikke blitt så mye snekring idag, har blitt helt facinert av de
nye små, og har sittet lenge å studert de:o)))
Men har laget meg et nytt bord som jeg har ved solsenga.........det pluss litt til
skal jeg vise neste gang....

HA EN FIN KVELD !!

4 kommentarer:

Ingvild sa...

Hva med et mer seriøst navn som Finn eller Finni...hihi...:)

My home is my Castle - by Kari sa...

Flotte fisker :)) Jeg har ikke peiling på fiskenavn, men kanskje Nemo hehe.
Har hatt problemer med å kommentere her inne hos deg og maaange andre, Håper denne går gjennom. Hagestuen din er vieklig lekker !!! Der kommer dere til å kose dere, masse :))
Ha en fin uke videre.

Klem,Kari

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Skjønne gullfisker.
Hva med Blæra hihihihi.
Blipp,Blopp og Blæra.
Koselig med fisker i hagedammen.

Villa Bjørkhaug sa...

Sååå koseleg med fisk!!! eg har kjempe lyst å få ein fontene hvertfall Ha ein fin dag!Klem:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...