tirsdag 21. juni 2011

Krydderkasse og skjærebrett:))

 

Men først må dere se skiltet jeg kjøpte idag:)))
Det var liksom litt meg dette her hihi:) Kjøpte det på Lille interiør & barneklær
her i Vågsbygd.
Den butikken har nettopp flyttet til større lokal på tvers over gangen fra der de var 
tidligere..... Halve butikken er barnklær og den andre halvdelen interiør.
Og da jeg var innom sto det pall på pall med nye varer:)))

I morgen er det handelens dag her i Vågsbygd og da blir det folksomt på Amfi
vil jeg tro.....

Men vi reiser i morra tidlig til Radiumhospitalet, og jeg er jo mer spent på hva
de har å si.........

Vel vel, nå skal dere få se mine siste små idèer:o))
 

I går da vi var på en liten shoppingsrunde, hadde jeg skjærebrett på handlelista......
- men ingen hadde det størrelsen - bortsett fra Clas Ohlson, men der kostet det
279,-, så da tenkte jeg at jeg ville lage et - er jo bare ei treplate nesten...:))
( men fikk kjøpt en skikkelig tøff retro radio der)

Under verandaen har det begynt å samle seg en del materialer igjen, så det var
bare ned å finne den biten jeg måtte ha - 25 x 40 cm.......

Plankebiten var veldig uhøvlet....... så mannen høvlet ivei med den eletriske
høvelen........så overtok jeg finpussen:))
Etter at platen og alle kanter var pusset, vasket jeg det og så smørte jeg det inn
med matolje......

 

Det fikk en fin gyllen tone etter oljingen:)
- og passet så bra atte ved siden av grillen........

På lørdag da hagestua var ferdig........og jeg så meg nøye rundt.....fant jeg ut
at jeg måtte ha ei krydderkasse:o)

 

Så da gikk turen igjen ned under verandaen...........
Tenkte litt på hva jeg skulle bruke til krydderglass........og endte opp med noen gamle
krydderglass som lå helt bakerst og på bunnen i kjøkkenskuffa:))
Hadde glemt at jeg hadde slike hihi, og planen var egentlig å finne et 
lite sylteøyglass eller hapå glass - men det beste er jo godt nok:)

Saget opp 3 like deler og 2 like deler....spikret de sammen med den lille
spikerpistolen og boret 2 hull i hver side for tau/håndtak.....

 

Håndtakene ble limt fast på innsiden med limpistolen....
Så var det å finne en passende tekst - tror jeg:)) I følge google skal det stå
krydder her:o))

Fort gjort:)
Men nå må jeg ut til det store prosjektet mitt.....

HA EN FORTSATT FIN DAG DERE!

6 kommentarer:

Ingunn sa...

Fantastisk.
Ja , det beste er godt nok og det lager du bare selv ;)
Fint at turen til Clas Olsson ikke var forgjeves, da.........
Ønsker dere lykke til på Radiumhospitalet og håper prøvene fremdeles er fine ♥
Klem fra Ingunn :)

Anki (Tromsøjente) sa...

Du hefter ikke. Var kjempefine :).
Syntes også skiltet passet deg perfekt!

Klem og lykke til i morgen!

1001ting sa...

Det er alltid like kjekt og inspirerende å se på alle de kreative ideene/tingene dine. Du er en ener!
Lykke til i morgen!

Anne sa...

Jeg gir meg helt over..
du er bare enorm med alle dine flotte ideer..og vips..så er de satt ut i livet!
Fantastisk!
Gratulerer med nydelig hagestue med mange koselige og fine detaljer!
Jeg nyter å besøke deg her på bloggen din!
Ha en fin kveld og lykke til i morgen!
Klem Anne

Happy Lia`s sa...

imponerende!!

Daisys home sa...

Du slutter aldri å imponere med kreativiteten din :)
Så utrolig flott den ble hagestuen din og med alle de hærlige gjennomførte detaljene.Du er virkelig en inspirasjon her inne.
Masse lykke til ,så blogges vi:)
klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...