mandag 27. juni 2011

" Mini barbord" :)

 

Eller rett å sletten bare et ekstra bord til dill og dall:))

 

Det er jo bare å se mulighetene........:))
På lørdag da jeg satt med kaffekoppen på terrassen fikk jeg en idè om å ha
noen krakker mellom topp og bundplate på trommelen......

Jeg har to slike krakker fra før av, men de er 60 cm høye, så
jeg tok en tlf til Skeidar og ba de måle høyden på de små.......og de var 45 cm:))
Da var det bare å be de legge av 2 stk og ned å hente de.....

Og da med en liten pute på tror jeg det vil bli helt knallers:))

 

Bildene er tatt kl 10 i gårkveld og med telysene tent rundt om var det
skikkelig koselig:))
Den gamle bollen fant jeg i kjelleren og tenkte først å ha den
en annen plass, men klarer ikke å se på gullkanten som er rundt hihi:)
så derfor havnet den her i mørke....
Kattene var storfornøyde siden den er fyllt opp med vann
og jeg synes også den gjorde seg bra her:))

 

Greit med ekstra sitteplasser eller avlastningsbord:))
Det går utmerket godt an å sitte på disse krakkene om en ikke skal sitte
for lenge eller vil sitte veldig godt:)) Det har jeg mange andre steder til:o))

En nabo lo litt når han så alle terrassene som begynner ved inngangspartiet
og smyger seg rundt hushjørnet, ned ei trapp og bortover.......og rundt et
hjørne til og litt bort for så å smyge seg opp ei trapp og bort:))
Og da med stoler og bord på alle:))

Han kunne rett å slett ikke skjønne hva vi skulle med disse, for som han sa
" dere sitter jo aldri stille"
Men i tilfelle........ er det jo kjekt å ha:o))

 

Hagestua har jeg brukt mye til å sitte stille i - tro det eller ei:))
Men når jeg bare sitter der.......kommer fort idèer med å lage noe eller
forandre på noe........ sånn er det bare:))

Til høyre på bilde går trappa ned til terrassen som vi har hagedammen på.....
.....og i dag blir det et stort prosjekt der......Nemmelig VASK, usj å usj..
Mannen tømte dammen i går, så den står bare å venter på meg nå....usj:)

Vel, da er det vel bare å hoppe i det.......

HA EN FIN FIN DAG DERE !!

6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Virkelig stilig!!!! Nå har ikke jeg noe problem med å sitte stille, i og med at jeg har sånn derre utmattelses-syndrom, jeg blir rett og slett sliten av å tenke på alt jeg skulle ha gjort, he-he. Så når jeg sitter i hagen, så flytter jeg meg etter skyggen. Ellers må jeg nok si at JEG BARE ELSKER SLIKE KABEL_TROMLER!!!!! De er så anvendelige, og de er runde og vennlige he-he. Jeg har to på campen, og jeg så i går hvor praktiske de er. Den inne i forteltet, som har hjul og er arbeidsbenk!!! Den stod vi tre stykker rundt og lagde i stand til grilling. Og den ute, den satte vi fra oss maten på, når den var klar til servering:DDDD Desverre er det ikke mulig å få noen av disse kabeltromlene inn i gjennom dørene hjemme, men de passer heller ikke inn. Men når jeg ser hvor flott trommelen er midt i forteltet, så lurer jeg på hvorfor kjøkkenbenker, komfyr og oppvask-kum står mot veggen???? Jeg hater husarbeid, og att på til måtte stå med ansiktet mot en vegg.....rene skammekroken, he-he. Ha en flott dag!!! Her regner det. IGJEN....Klemz Grethe

Linda sa...

Krakkene var midt i blinken, passet så godt der!
Nå skal jeg ned i kjelleren og male gjerde til terrassen. Høljer ned i dag, så det blir maling innendørs.
Ha en fin dag!
Klem ;)

Ingvild sa...

God ide! Ble jo skikkelig fint! Så fin uteplass du har!

Turid sa...

Herlig å se så mange ideer du deler med oss om uteplasser- har akkurat i dag fått tak i en trommel- ideer til hva den skal brukes til mangler æ heller ikke ....deler etterhvert..
Kos dæ me alle dine terasse platåer!

Laila sa...

Kjempe fin uteplass du har, Janne!
Jeg elsker trommelen og har nå kjempe lyst på en sånn en!! :) Ha en flott mandagskveld!

Anne sa...

Kjempefin ide!!
Men du er jo en mester på gode ideer!!!
Jeg bare digger alt du gjør...
Klem Anne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...