fredag 10. juni 2011

Murvegg og annet pirk:)))

 

Ting Tar Tid......... men en vakker dag blir en nok ferdig:o))
De to siste vinduene er på plass i hagestua. Alle 5 vinduene er delt i to på
benkesaga:)) siden mannen mente de stakk for langt ut....
- så var det å teste...så ned igjen å skjære av 1 mm til....ja blir litt frem og tilbake.

 

Men etter vinduene var delt, så var det ikke mye vinduskarm igjen - 2 - 3 cm kansje.
Og vinduskarm er VIKTIG:) i ei hagestue, så da måtte mannen lage en stor og bred
vinduskarm til meg:o))
Dette ble gjort for et par dager siden - nå er karmen malt hvit, og 
det blir så superbra og litt testing underveis er like viktig:)

 

Sist tirsdag lagde jeg murveggen der grillen skal stå - en enkel bordgrill.
Og i dag lagde mannen benkeplate som går litt opp og ned sånn at jeg får det
akkurat som jeg vil:o))
Der grillen skal stå er det et stykke ned, for der har jeg lagt på et lag med pukk:)
Har just lagt den på da bilde ble tatt og den har ligget i ei bøtte med vann hihi, så
når den tørker blir den så fin atte:))

 

Den prikkete voksduken skal på hver side og en nydelig brikke fra Kid - må døyve ned
litt av alle prikkene:o))

I formiddag lagde jeg om på ei knaggrekke som jeg kjøpte på 
Skeidar for lenge siden.. 

 

Den var hvit så jeg slapp å male hihi....
Skrudde av knaggene som var i kobberfarge, og limte på serviett på midten (decoupage)
og sprayet knaggene med chrom spray - fra Biltema.
Grillen er også i chrom så da matcher det hihi;)
Utålmodig som jeg er skrudde jeg knaggene på før de var tørket, så fingeravtrykk ble
det som jeg bare gnurte enda mer ut - så ble det litt matt over det hele rundt skruene:))

 

Det ble også tid til litt shopping i dag........Dette skilte MÅTTE jeg jo bare ha:)
Ellers ble det mye lekkert fra Kid, Nille, Lille interiør og Kappahl:o)))

Nå tar vi en dags pause fra hagestue og setter kursen mot Åseral og hytte med tu:))
Der er det vedhogst som står på menyen..........eller felling av trær som kan ligge
å godgjøre seg til senere kløyving....

ØNSKER ALLE EN SUPERFLOTT PINSEHELG !!
OG TUSEN TAKK FOR ALLE FLOTTE KOMMENTARER DERE GIR!

5 kommentarer:

Maris gyngestol sa...

Så fint det kommer til å bli! Den knaggrekken ble jo kjempefin! :)

Ha en fin pinse!
-Mari

Janne sa...

Så fint det blir i hagestua di!!! Blir spennende å se når det blir helt feridg:-))
Ha en flott pinsehelg.
Klem

"En Vintage Drøm" sa...

Så flott det blir! Og grill stedet var helt supert! Veldig god ide! Gleder meg til det ferdige resultatet.. ;D god pinsehelg! Klem

Mamsens hus sa...

Så fint det blir! :)
Ønsker deg en fin pinse. :)
Klem

Turid sa...

Berre lekkert det her - blir spennende når du skal vise hage stua helt ferdig - kos deg med vedhogst !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...