fredag 17. juni 2011

Nå blir det snart visning av hele hagestua...

 

Men ting tar tid.........
I gårkveld skulle jeg male bordet, men det var så surt og kaldt ute at jeg
ble sittende med dataen:))
Men i dag før arbeid rakk jeg et strøk........pluss mange andre dilleting:o))

 

Ble så fornøyd med kommoden i kroken.....som dere ser så er ikke hagestuen
kledd innvendig og for å få kommoden helt inn til veggen ble 
bakbeina saget av:o))
Fant et nydelig bilde på jobb i dag........men må tenke frem til i morgen om
jeg skal kjøpe det.......Passet veldig godt til det andre:)

 

Lyset i lyslykta har jeg laget med serviett ( decoupage) og det brenner
så fint.......... Gradestokken holder seg på ca 13 - 16 grader, så det er ikke
akkurat sommertemp. enda.
På hagestua har jeg en vegg åpen - mot urtehagen min:)) og i den åpningen gjenstår det å 
henge opp gardinene - men de må legges opp noe - USJ...
- så har jeg igjen å sy 2 pynteputer.....dobbelt USJ:)

 

Men i helga har jeg bestemt meg for å bli helt ferdig - skal ha et mini selskap
her på søndag..... med marsipankake å greier:))))

 

På vei til jobb i dag var jeg innom min gamle arbeidsplass og fikk med meg
mange flotte planter.......
Noen skal i melkespannet og noen i potter i vinduskarmen..

Melkespannet sprayet jeg i formiddag med en lys zink farge - på Biltema
har de to farger på zinken, og jeg har alltid brukt den mørke tidligere.

Melkespannet fikk jeg for mange år siden og hadde det stående utenfor hytta og
etter vær og vind kom alle de fargene som det var malt i tidligere frem.
Tidligere eier hadde malt det i grønt, blått og rødt...jeg sprayet det med sølvspray
for ca 6 -7 år siden, men nå var det " hummer og kanari" over det hele.

 

På veggen over har jeg hengt opp den gamle høygaffelen som jeg måtte
"låne" fra knaggen ved døra:)) Har en rustet jernrive liggende under hytta en plass
som jeg har tenkt å ha her:)
Så må jeg vel ha ei lyslykt også her tenker jeg....... Skiltet med knagg er fra Kid.

Vel, i morra blir det ny arbeidsdag, men heldigvis bare til kl 16, så jeg kan få
gjort litt fornuftig her hjemme etterpå:))

HA EN FIN KVELD DERE OG GOD HELG !!

5 kommentarer:

Nanne sa...

Dette blir så bra. Moro å følge med på alle dine kreative løsninger. Ha en flott helg..

Havfruen sa...

Dette blir bare kanonbra!!! Kjenner jeg ønsker meg en slik stue, hehe:)
Vil se mere:)
og jeg som var på auksjon og ikke bydde på høygaffel........
Klemmer:)

Hulda sa...

Så flott det blir i hagestua deres. Likte så godt både interiør og stilen du har valgt der.

Janne sa...

Så utrolig fint du ordner til, Janne! Gir meg masse inspirasjon altså:))

God lørdag til deg og dine!

Klem Janne:)

Laila sa...

Oi! Så flott! Elsker høygaffelen!
God mandagskveld!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...