torsdag 2. juni 2011

NIB utfordring - Uterom

 

Utfordringen hos Nib for juni er uterom, så jeg slenger meg med på denne
utfordringen med mitt lille, deilige og solfyllte uterom:))
( iallefall i dag var det sol og sommer her)

Denne kroken vender mot sørvest, og nesten alltid vindstille her, så denne
tar jeg i bruk så fort snøen er borte vekk:)
Inne i hønsenettingen på fatet har jeg en ildtopp i ei potte som jeg lagde
av en fiskebollboks for noen dager siden:)
Boksen ble først malt hvit så ble serviett limt på (decoupage)

 

Vi holder på å bygge hagestue for sånn som været er her på sommeren med
mye regn og kald vind, kan det være deilig å ha tak over om det skulle komme
ei bøye midt i grillinga:))
Til hagestua har jeg sydd nye trekk til stolputene, og i dag sydde jeg nye trekk
av restestoffet til denne benken:o)
 

Sidebordet lagde jeg i høst av råtne og værbitte planker som tidligere var en
verandakasse......når jeg tok tak i den delte plankene seg i to hihi, så da fikk jeg
nok materialer til 2 stk;)
Den andre har jeg inne til interiørblader.

 

På veggen bak har jeg hengt opp en gammel høygaffel som har gjort sitt:)
Rusten og flott synes jeg den er.....
Skiltet " MAISON" er fra Skeidar.

 

Det beste med uterommet er når en kan sitte og nyte sola med is i en
nyinnkjøpt kopp fra Nille:)) og samtidig hente inspirasjon fra gamle interiørblader
fra 2008 og 2009:)
Farger, trender og idèene sirkulerer hele tiden.........

 

Vel, siden hagestua ikke er ferdig, så blir dette mitt bidrag til utfordringen:)

Vil du være med på utfordringen eller se andre bidrag? kan du 
titte inn til NIB


10 kommentarer:

Solstrålå sa...

Veldig koselig hos deg!
Klem fra Sol

Daisys home sa...

Helt nydelig..med masse sommerlige og skjønne detaljer :) En skikkelig kos uteplass.
klem

dagdrømmeren sa...

Kjempekoselig! Heldige dere som hadde sol i dag :) Her har vi lekt oss i regnet og malingspannene som det var planer om å åpne i dag, står ennå urørt i garasjen. Kanskje kommer sola til oss på vestlandet i løpet av helga? Hvis ikke får vi bare nyte langhelga.
Klem Tonje

Hespe sa...

Wow, for et herlig uterom du har - lett å kose seg der!!! Et flott bidrag til NIB utfordringen dette her - masse lykke til!

Ønsker deg en strålende flott sommerhelg, forhåpentlig med sol og varme!

Klem fra Hildegunn

Turid sa...

Her kunne æ ha bare sittet og kost mæ i timesvis trur æ - herlig dill du omgir dæ me- nyt helga!

Fru R. sa...

Heia
Dette var en skikkelig koselig uteplass, her kunne jeg så absolutt kost meg. Du er kjempeflink. Gleder meg masse til å se hagestuen.
Klem

sologbolig sa...

Åååå, for et herlig uterom du har. Lykke til og ha ein flott søndag !

Tromsøjente sa...

Hærlig bidrag! Lykke til :).

Har startet på genseren ;)

Klem og ha fin start på den nye uken :)

Li/Småtingene sa...

Så koselige bilder!
Så sommerlig og herlig ut!

:-)

Hummerogkannarifugl sa...

slett ikke dårlig dette innlegget må jeg si. Kjempekoselig med mange herlige detaljer. Og så lurt å snakre en slik kasse selv. de er jo rådyre i butikken. Høygaffelen var også en fin detalj som jeg ikke har sett hos andre før.
Anki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...