lørdag 25. juni 2011

Sittebenk og flere lyslykter..

 

I går lagde jeg en liten sittebenk sånn egobenk hihi:))
Ja, for det er bare plass til meg der sammen med søtsakene........

 

Det begynte med da jeg satt med kaffekoppen og så bort på alle materialrestene
og tenkte jeg skulle rydde bort alt nå, men plutselig lyste lampa:)) om at den
topp platen kunne bli grei å sitte på:))
Så jeg sagde bare av til to bein og den som går i mellom....fort gjort:)

 

Brukte den lille spikerpistolen til monteringen...........men må nok ha i
ett par skruer i hver ende..
Det var ei som lurte på om jeg var snekker hihihi, det gledet meg veldig:))
Men........tenk om en snekker leste det, oi da hadde nok han eller henne blitt sur:)
Duken som ligger over........er en stoffbit som en 
regnfull dag skal bli putetrekk - planene er der, men..........jeg og sying
er noe herk:)
I går lagde jeg en lyslykt.........og i dag kom det to til opp:))

 

De er superenkle å lage.........
Jeg begynte med å bøye den tykke ståltråden og hektet den på den tynne som
går rundt glasset, så strammet jeg godt til:)

 

Klippet til hønsenettingen og sydde skjøten sammen med tynn ståltråd:)
( det er slik sying jeg liker hihi)
En kan selvfølgelig sløyfe hønsenettingen, for de er jo fine naturell også:o))
- og kansje spraye med frostspray.....

 

Her henger de utenfor hagestua i forskjellige høyder:))
Nå går det i rosa, lilla og grått............men når den smaken tar slutt, så er
det bare å skifte bånd og telys hihi:))
Båndet er av papir og kjøpt på Nille. De selger ruller med 10 meter.

En liten forandring på kullkurven min ble også gjort i går:))

 

Jeg har kledd den innvendig med stoffrester fra lokket ++ fordi jeg kunne
se de stygge gule grillkullsekkene gjennom:)
Men første gang vi tok grillen i bruk, og jeg skulle tømme over fra sekken
støvet det noe voldsomt.......hmm.

 

Så da ble det forandring...
Jeg kledde den på nytt innvendig med en søppelsekk og tømte grillkullet nedi:))
Mangler bare en stor øse:) for denne ble litt liten - trålet mange butikker men
ingen hadde det jeg ville ha..
Må kansje på noe båtbutikk............for jeg ser for meg at en sånn øse de øser
båter med kan funke oppi her:o))
På Biltema har de, men bare i plast.........jeg må nok ha noe i metall.

Vel, da er kaken ferdig her:o))) så nå må jeg lage krem:))
Ny gebursdag i morra....
Sist søndag ( mandag) var det eldstemann (50) og i morra er det yngstemann (22)
Så det skal bli godt med noen søtsaker igjen:))
HA EN FIN LØRDAGSKVELD!!

9 kommentarer:

Linda sa...

Så fin benken ble og lyslyktene var genial! :)
Gøy å komme inn her til deg og se alt du lager til!
God lørdagskveld, klem ;)

Havfruen sa...

Bøyer meg i støvet for deg altså.....måtte vise dette til Gubben. Du er bare superflink!! Skjønner ikke hvor jeg har vært når visse gener ble utlevert? På bærtur sikkert!!!!!!
Nyt helga og jeg sender klemmer:)

Romantikk-takk. sa...

Kjempesøt liten benk du har
laget,herlig pyntet og. Du
er ei skikkelig kreativ og
flink dame altså,beundrer
deg jeg.
Stor klem.
Ha en flott feiring.

Hjertedamas blogg sa...

Utrolig hva du får til, snuppa!!!!!! Og snekker kunne du absolutt ha vært:DDDDD Jeg får si som den barnesangen vi sang mye da jeg var barn og var med i barne og ungdomskor:" Du kan ikke hva jeg kan, og jeg kan ikke hva du kan". Moralen i sangen var vell noe om at vi skulle elske oss selv for den vi er, og ikke henge oss opp i det vi ikke kan. Jeg får fortsette å overlate kutting og banking til min Gubbe lille, og heller konsentrere meg om det jeg kan. Æh...... hmmmm.... ehhh..... joda kabeltrommelen ble en aldeles flott arbeidsbenk, som jeg absolutt kunne ha tenkt å ha hjemme, dersom det hadde vært mulig å få kabeltrommelen inn av døra...og jeg hadde hatt plass. Men her på campen er den aldeles helt perfekt:DDDDD Men jeg har bare sett muligheten, overtalt gubben til å hente trommelen, og skru på hjulene. Jeg vet ikke om kreative ideèr er nok, for jeg beundrer deg, som BÅDE får ideèr og setter de ut i live:DDDDD Men vi gjør det vi er best til!!! Klemz Grethe

Bente sa...

Så flotte de lyktene ble. Den må jeg nok kopiere.

Bente

Ingvild sa...

Kjempefin benk og lykter! Nå har jeg snoket litt rundt i bloggen din, og ELSKER den! Masse fint og Kreativt! Og jeg er så glad for innlegg med kjøtt på! All ære for det! Så satte meg selvfølgelig opp som følger!
Masse Klemmer
Ingvild

Shabbylishious sa...

Ikke så mye som skal til for å få noe veldig kost. :)
LineCathrin

lavendel mio sa...

En ting å si, nydelig!!!!!
Kjempeflink med hammer og spiker du:)
Og de lyktene var så fine:)
Ha en fin uke, klem Hanne

Laila sa...

For noen fine lykter! Jeg har laga noen, men helt enkle, med bare tråd rundt, men likte veldig godt denne ideen med hønsenetting:) Stjeler den ideen jeg;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...