torsdag 30. juni 2011

Snart er det slutt........

 

Og jeg lurer bare på hvor tiden blir av.........Juni måned har bare fyket
av sted.....og " sommertid " ?? den lurer jeg litt på når blir:))
Boken " sommertid" kjøpte jeg på Kid for noen dager siden.......og den er stapp
full med idèer og mye mat/drikke oppskrifter.....

Siste dag i hver måned har jeg en skikkelig opprydding - sletting sjau i bildemappene..
før jeg lagrer restene på den eksterne hardisken...
Jeg tar visst alt for mange bilder.......nå ligger det 1577 stk i juni mappa som må
ha en ekstra nøye gjenomgang - drittarbeid:))

 

Jeg har også en mappe for denne bloggen..og der ligger det 256 bilder for juni...
og det er mange jeg "har glemt" å vise frem fant jeg ut nå i kveld...

Den andre bloggen/hjemmeside som jeg har ( Jannes foto ) har godt helt i glemmeboka
og i mappa for den bloggen ligger det 122 bilder som jeg ikke har lagt ut enda:))
Det er mest macro bilder av insekter og blomster....pluss pluss:))
Fatet på bilde over er også fra Kid:) Jeg kjøpte det i går da jeg tilfeldig datt
innom den butikken:))
50% på hele denne serien! Og de har så mye fint - knaggrekke og blomsterpotter m.m.

 

Jeg var innom en blogg her i kveld.......og da så jeg noen flotte peoner...
og tenkte på min nye som jeg plantet i fjor...nede i hagen.
Synes å huske at jeg skimtet noe rosa nedi der........da jeg skulle på leting
etter materialer under verandaen...:))

Og nyskjerrigheten tok overhånd, og i kveld måtte jeg ned å sjekke...På vei
ned måtte jeg stoppe opp litt med mine nykommere:)) i hagedammen.
- de lever enda:)) men synes de spiser så lite..

Er det noen av dere som har fisk i dam??  sånne koier?
Har lite peiling, så alle tips tas veldig godt i mot:)) med et stort takk:)

 

Selv i regnvær er denne peonen flott.
Den heter Sarah Bernard og ble plantet i fjor......men ser bare 1 blomst på den..(?)

 

Når jeg så hvor flott den var tenkte jeg bare " du kan ikke stå der "
så jeg plukket den med meg:))
Nå står den og dufter helt herlig sammen med en nyperose på
bordet i hagestua:))

Hvorfor den ikke kan stå nede i haven............kommer jeg kansje tilbake til..
Mye og nye prosjekter nedi der.........
( som ikke jeg har satt i gang - og akkurat nå er hele haven ugly:))
vel vel...jeg har heldigvis nok av terrasser:o))

 

Til slutt et redigert bilde som jeg synes ble såååå nydelig.
Jeg har lagt bilde inn i " Tintii" som gjør alle bilder til sorthvitt, og etter det
kan du velge om du vil beholde bare den grønne fargen eller bare rosa eller
begge;) Morsomt program når en ikke har noe annet å gjøre hihi:))

Vel, da er det kvelden her, og i morra for jeg håpe på skikkelig oppholdsvær:)
og nye mapper skal stå klare til å ta imot juli måned:))

HA EN FIN KVELD OG GOD TORSDAG!!!

5 kommentarer:

Hjertedamas Blogg sa...

Hallo vennen!!! Jeg har flere blogger, som jeg har lagt på "vent", rett og slett fordi tiden ikke strekker til. Det blir barnebarnet som fyller 1 år til fredagen, og Hjertedamas blogg. Alt annet må bare vente:DDDDD altså 50 % kjærlighet og nytte og 50 % koz og glede. Hva som er hva?????? Nei, er det så nøye???? Jeg er avhengig av både det ene og det andre, he-he. Jeg er glad i alle mine fem barnebarn, men det er liksom den ene som trenger meg litt extra!!!!! Han som holder Bestas hjerte i sine hender!! Og han som har fått Besta til å syntes at livet er verd å leve:DDD Så selv om Besta ikke orker så mye pga angst og utbrenthet. så ser Besta frem til neste besøk , neste smil og neste kozing!!!!! Klemz Grethe

Mio sa...

Nydelige bilder.
Lekkert fat du har kjøpt!
Peonen din er bare nydelig!
Håper også på godvær, blir jo aldri bli ferdig ute med dette været.
Ønsker deg en fin torsdag.
Klem fra Mio

Linda sa...

Likte godt det fatet du har kjøpt - og så 50 % !! Jeg har shoppet nok denne uken, men neste uke gir nye muligheter. ;)
Nå skal vi igang med maling av muren rundt huset, endelig sol! :)
Ha en fin dag, klem :)

Anki sa...

Nydelige bilder! Har også lastet ned samme redigeringsprogrammet, men har glemt det bort :). Synes du er flink som tar opprydding i bilder hver måned. Det burde jeg også gjøre. Har store planer, men så finner jeg på annet i stedet for å ta fatt. Vi har hatt en maskin som krasjet, så egentlig burde jeg vite bedre.

Klem :)

Ingvild sa...

Hei, hørte forressten dette om peoner med lite blomster; at det kan skje hvis en har for mye jord over rota. Den skal visst ikke ha mer enn 2-3 cm. Og den liker visst ikke torvjord, men heller hagejord, og gjerne en smule sur. Kanskje dette kan hjelpe.....
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...