fredag 24. juni 2011

Spraying, liming, tvinning.....:)

 

Ja, hihi........det er bare noen av stikkordene jeg har drevet på med idag:)
Det er forresten min første feriedag i dag:o))

Dagen begynte med å spraye denne lysekronen som var sort men veldig
rusten etter tidens løp...

 

Tenkte litt frem og tilbake på om jeg skulle kjøpe ny.......men ville prøve
zinksprayen først:)
Prismene var jo sorte, så hvorfor ikke grå (?)

 

Telyskuppelene er kjøpt på Skeidar og de rosa telysene kjøpte jeg på Nille...
Lysekronen kjøpte jeg for maaaange år siden på Skeidar:))
Har en til på hytta, men den er hvit og med blanke prismer...

Da jeg var ferdig med den, fant jeg frem den trekassen jeg lagde til å ha
isboksen i.........

 

Så ned på hobbyrommet mitt og hentet utsyret til decoupage........ serviettene
kjøpte jeg i går på Nille....
Etter hagestua ble ferdig er det helt supert og sitte her med klipping
og liming m.m.

 

Isboksen var malt hvit fra før av, så jeg klippet bare ut motivet jeg ville ha
og limte det på med decoupagelim....
Materialene på kassen er uhøvlet, og da servietten kom på, ser det ut 
som det er malt:))

 

Bården har jeg på begge langsidene og på kortsidene klippet jeg ut
sommerfugler og skrev en passende tekst på 
- sommertid = istid hihihi:)) om bare varmen kan melde seg snart.....
For ikke mange dagene siden hadde de 40 % på alle ispakkene, og det
skjønner jeg jo:))
I fjor kjøpte jeg en ekstra fryseboks.......så det havnet en del pakker med is
i den:)) så nå er jeg klar som et egg til varmen kommer:))

Jeg har laget/ forandret 2 - 3 andre ting også i dag, men det skal jeg vise i et senere
innlegg......

Til slutt i dag - kveld:)) lagde jeg en lyslykt......
 

Dette har vært et Hapåglass.......
Jeg begynte med å surre en tynn ståltråd rundt øverst, så klippet jeg til en
ståltråd som er litt tykkere og lagde ei løkke som jeg hektet sammen i den tynne.
Så klippet jeg til hønsenetting og surret rundt....festet enden med å
sy det sammen med tynn ståltråd..

 

Denne henger utenfor hagestua under tak, så jeg forlenget opphenget noe..
Jeg skulle lage 3 stk, men pga andre " nyttige" ting, rakk jeg bare en:))
Det blir en til med Hapå og en litt større med jordbær hihi:))

Nå må jeg ha meg en tur rundt til dere før leggetid:))
- " slitsomt" med ferie hihi:))

ØNSKER ALLE EN FIN KVELD OG GOD HELG !!

5 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Du er virkelig dyktig:DDDDD Tror jeg skal se etter noe lignende å ha i fortetlet vårt:DDD Sikkert lakkert i noe knalt noeDDD Er veldig glad i lilla, turkis og grønn/turkis:DDDD Koz deg med ferie!!! Klemz Grethe

Daisys home sa...

Ja, skal si at dette ble superflott:) Har virkelig fått det til så fint i denne utestuen, med alle de gjennomførte detaljene. Du er jo et oppkom av ideer..:)
Så godt å høre at dere fikk så gode nyheter på sykehuset.
Lysekronen ble skikkelig lekker.Har ei liggende her også..så får se hva det blir til.
Ha ei finfin helg og nyt sommern:)
klem sissel

Anki sa...

Du altså! Så fine ting! Måtte le litt itl zinksprayen,, for jeg publiserte akkurat ett om akkurat det :).

Nyt ferien. Stor klem :)

Helene sa...

Så flink du har vært idag! Lykta ble jo søt, skal jammen kopiere den,o)

Ha en fin lørdag!
Heleneklem

Linda sa...

Gøy å se alt det fine du lager! Isboksen ble jo bare helt lekker :)

Ha en fin lørdag!
Klem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...