mandag 13. juni 2011

Strikkeklut........

Tro det eller ei, men i dag ble jeg ferdig med en "enkel" strikkeklut:)
- en blir jo litt påvirket her inne i blogglandia, og når jeg fikk
se de nydelige strikkeklutene på Hjertedamas blogg og hun i tillegg
forklarte fremgangsmåten på en måte som jeg forsto:) ja da måtte jeg jo prøve...

Det gikk greit en stund..........hihi, men etterhvert strevde jeg med å finne ut av
om jeg skulle til med vrang eller rett, og brukte litt lang tid i grunn.......for
hver gang jeg snudde hue en annen vei, kom jeg helt ut av det.

Størrelsen på rundpinnen aner jeg ikke, og om denne passett sammen
med garnet jeg fant aner jeg heller ikke:)) men gjort er gjort og 
det ble jo en form for en strikkeklut av det:o))
- men er litt usikker på om dette gav meg mersmak:))
Det høres enkelt ut med 2 rette og 2 vrange, det er bare det at disse skal
forskyves etter 2 runder, og jeg fikk problemer med å finne igjen begynnelsen
når jeg var kommet et godt stykke opp.....

Til slutt heklet jeg en kant rundt med et blandet virvar av luftmasker og
staver:) Ser etterpå i oppskriften at det var fastmasker jeg skulle ha heklet hihi:)
Men fargen var fin:o))
Emaljefatet den ligger på tok jeg med hjem fra hytta på lørdag.......og
planen med dette er å ha det på en kabeltrommel som mannen skulle
ordne *=%") fra en av mine to svogere..........
Men ting tar visst tid *

HA EN FIN 2.PINSEDAG OG EN GOD START PÅ NY UKE!

19 kommentarer:

Hulda sa...

Så herlig klut! Skjønn lavendelaktig farge. Likte mønsteret også. Virkelig stilig på det gamle emaljefatet.

Hulda sa...

Så herlig klut! Skjønn lavendelaktig farge. Likte mønsteret også. Virkelig stilig på det gamle emaljefatet.

Hulda sa...

Så herlig klut! Skjønn lavendelaktig farge. Likte mønsteret også. Virkelig stilig på det gamle emaljefatet.

Hulda sa...

Så herlig klut! Skjønn lavendelaktig farge. Likte mønsteret også. Virkelig stilig på det gamle emaljefatet.

Hulda sa...

Så herlig klut! Skjønn lavendelaktig farge. Likte mønsteret også. Virkelig stilig på det gamle emaljefatet.

Hulda sa...

Så herlig klut! Skjønn lavendelaktig farge. Likte mønsteret også. Virkelig stilig på det gamle emaljefatet.

Hulda sa...

Så herlig klut! Skjønn lavendelaktig farge. Likte mønsteret også. Virkelig stilig på det gamle emaljefatet.

Maris gyngestol sa...

Kjempe fin klut! Og den fargen var jo kjempe nydelig!! :)

Ha en strålende dag!
-Mari

Anne sa...

Flink du!
kluten er jo bare så fin og fargen du har valgt ut var jo lekker..
Skal finne noe garn i den fargen jeg og..likte den så godt!
Ha en fin ny uke!
Klem Anne

Havfruen sa...

Hva skjer med blogger?....ser Hulda har kommentert i fleng:)
Kjempefin klut:) Jeg trakterer ikke strikkepinner og blir stadig imponert!
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Nanne sa...

Deilig klut. Flink du.... Jeg bruker heklenåla når jeg skal lage kluter, men jeg regner med at de strikkede er like gode. Ha en flott uke.

Jatte sa...

Kjempefin klut du har laget!
Skjønn farge! Moro med noe man selv har laget, selv om man knoter litt underveis ;)

Ha en fin kveld,
Klem jatte♥♥

Daisys home sa...

Du er bare så flink..til det meste :) Stum av beundring over alt du får til av både snekring,håndarbeide osv..
Bare å glede seg til neste gang hva du da finner på:)
Ha en fortsatt kos kveld
klem

Ingunn sa...

Så fin klut,Janne !
Herlig farge.
Og det gjør ingenting om du har strikket litt feil.
Kluten er like god i bruk uansett:)
Klem:)

Janne sa...

Hva du kan...:)) Denne ble kjempefiiin! Og nydelig farge!

Stor klem Janne:)

Hjertedamas blogg sa...

Jeg syntes du var flink!!!!!!! Jeg må hele tiden passe på at stripene går diagonalt mot venstre når jeg skal forskyve maskene. men oppskriften er selvlaget og jeg liker de diagonale stripene så godt!!!!!! Evt kan du holde deg til ribber i to rette og to vrange, rett over rett og vrangt over vrangt!!!!! Lykke til med neste klute-prosjekt!!! Klemz Grethe

Tromsøjente sa...

Flink du har vært!! Kjempestilig :) Likte også fargen godt! Har også planer om å lage slike,, men det blir vist en vakker dag,, laangt frem :).

Så hærlige bilder fra hytta. Ett yrende liv av fugler. Synes det reiret i lykta var helt hærlig, for ikke å snakke om rekkehuset. Morsom vri :).

Du nevner å inspireres,, har også blitt inspirert, først snekring (har plan om å lage fuglekasse) også decopage, slik du har brukt på sprutflaskene. Spurte etter det på en malebutikk, men de hadde ikke. Mente jeg må på hobbybutikk.

Har strikket genseren opp og har bare halsekanten igjen. Den skal jeg lage i morgen. Deretter er det bare å skylde den opp og legge i postkassen. Skal maile deg for adressen ;)

Ha en fin start på ny, kort uke. Klem :)

Solstrålå sa...

Strikker kluter i nitti her og ;o)
Så nå er det slutt på stygge kjøkkenkluter her i huset!!
Ha en fin ny kreativ uke!!
Goe klem fra Sol

Herman Grans ♥ sa...

Kjempefin :)