lørdag 4. juni 2011

Tjo hei.......Det funket i en fei!!!

 

Nå er vi kommet såpass langt med hagestua at mannen fant frem maling -
og rulle å satt igang - mens jeg (som har vært på jobb) var opptatt med å steke
en ferdigpizza hihi:)
Etter å ha slukt noen stykker løp jeg ut for å overta malejobben - elsker å male, så
det klødde voldsomt hihi..

Men til poenget mitt med at det funket............
Det gikk kansje litt fort i svingene, så jeg kom borti veggen med armen..... noe
jeg ikke oppdaget før mannen sa at jeg var full av maling.
Da tenkte jeg bare " ja, ja, har jo smør i kjøleskapet" :))

Så om du får oljemaling på deg - armer eller bein... så tar du bare litt smør/margarin
og smører det på etterfulgt av zalo og skyldes i varmt vann, og vips
er malingen borte:))
Dette supertipset var det Tromsøjenta med bloggen Gleder & Alvor som hadde:))
( jeg rakk ikke zaloen, for malingen forsvant kun med smøret)

 

Fargen på hagestua utvendig heter "sand" fra Nordsjø og er samme som vi
har på huset.. er usikker på koden med det dimrer at det er S 2010 - Y20R.

I morra blir det opp tidlig på jobb, og i morra kveld tenker jeg at mannen har
fått ryddet bort alt innvendig i bua og at jeg kan starte med malingen der:)))
Fra vi startet å bygge har vi nesten hatt regn hele tiden, så det har godt sent, men nå
som det er sommer og sol er det full fart:)

Jeg er jo helt oppslukt i denne bua for tida, så jeg glemmer nesten å se meg rundt
- men i dag i forbifarta oppdaget jeg første blomst på den andre klematisen
i kassen med levegg:)

 

Et syn med de store blomstene! og den har mange knupper........
Den andre klematisen er akkurat avblomstret, så der var jeg heldig med
plantevalget:))

 

Har ikke så mye peiling.......tenkte bare at jeg ville ha noe i blålillarosa
i den blomsterkassa:) - den andre var blålilla.
Denne terrasse ligger et hakk ned fra terrassen med hagestua.......og på denne
har jeg en hagedam......og dammen ser helt forferdelig ut nå - full av
sagespon og små plankebiter..... så her må det renskes skikkelig opp etterhvert.
Men en vakker dag blir det så bra atte:))

Vel, nå får jeg krype til sengs - før jeg må opp igjen:)))
Ha en toppers helg dere!!

 
 
 

 

3 kommentarer:

Linda sa...

Så fint det blir!
Klematisene dine er kommet langt, mine er såvidet begynt å spire..håper på litt sol nå:)
Ha en fin helg, klem:)

Helene sa...

Så fin Farge! Ligner litt på husfargen vår (Nevada)

Ha en fin dag videre!
Heleneklem

Anne N. sa...

Kjære herlighet, noe så nydelig sted :O)
Dere har vært så himla flinke!!
Virkelig et sted å nyte.
Klem, Anne:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...