søndag 19. juni 2011

Velkommen inn i Histova:)

 

Endelig kan jeg vise frem min nye hagestue:)
Etter jobb i dag har det godt i ett for å få alt på plass - selv om det fremdeles
mangler litt......
Klokka 10 ikveld hadde jeg meg en fotorunde:))

 

Jeg er såååå fornøyd:))
Mangler litt maling utvendig og så skal vi ha torv/gress på taket...

 

Flere planter ble kjøpt i dag, så det ble litt ommøblering 
i krukker og kar (melkespann)
Gardinene gadd jeg ikke legge opp hihi - synes ikke de hang så langt utover :))

 

Sofaen med nytt putetrekk som jeg har klart å sy helt av meg selv:)))
( ikke pynteputene - de er kjøpt)
Den midterste pynteputen må skiftes ut ser jeg nå - eller ha ei til bak:o)))
Vinduene på denne side dugger i mellom glassene, så mannen vil bore noen
luftehull(?) hvis ikke jeg bare fjerner det innerste glasset....... for se etterhvert.

 

Blir nok forandring med pynten i vinduene - en må jo bo seg til litt:))

 

............. og kansje innstallere en vannkoker:)

 

Bilde jeg skulle kjøpe i dag gikk i glemmeboka........men fikk kjøpt ny pute til
benken jeg lagde:)) og ny blomsterpotte i vinduet..

 

Grillen er på plass - en skikkelig nusselig kullgrill:))
og en annen ting jeg gjorde når jeg murte opp veggen, var å skrive inn
navnet mitt og årstallet før sementen stivnet (oppe i venstre hjørne)

 

Nye kniver og stekegaffel i et Norgesglass, men mangler skjærebrettet..........
- og batteri til klokka på hylla:))
Men ting å tang kommer etterhvert som behovene melder seg........

 

Akkurat nå nyter jeg bare at bua er ferdig nok til å innta go` stolen:)
- så tar jeg restearbeidet etterhvert.
Har forresten to nye idèer i hue som jeg først skal gjøre noe med - 
over helga tenker jeg, for i morra blir det " fullt hus" her:)

 

Dette bilde er tatt klokka 23.......og da har jeg sittet stille i en hel time hihi:)
Men plutselig fant jeg ut at jeg kunne ha et bord og en stol her, så nå synes
jeg det ble komplett på denne terrassen:o))

Navneskiltet til bua som heter Histova kommer opp i morra fordi det ikke
var helt tørt i dag....

Nå er klokka halv 2 på natta, så nå må jeg sove bittelitt før jeg må opp
igjen og rydde hus og heim innendørs:))

HA EN FIN SØNDAG DERE!!

13 kommentarer:

lavendel mio sa...

Gratulerer med ny hagestue, så nydelig det ble og så flink dere har vert:)
Forstår godt at du har sittet stille en hel time der,ja:)
Så mange flotte detaljer som jeg suger til meg her jeg sitter:)
Ja nå er det ikke så nøye med været, går jo fint å sitte der ute til laaangt på natt:)
Jeg har sittet ute i vår hagestue i kveld, så herlig nå når det er så lange lyse kvelder:)Nå sitter jeg å ser på hurtigruten i nordnorge, så vakkert land vi bor i:)
Ønsker deg en nydelig sommenatt, klem Hanne

Valeria sa...

it looks amazing ,such a cosy & pretty place you have :) gratulere

Hjertedamas blogg sa...

Fantastisk hagestue!!!!! Ja, ja jeg sitter i mitt kalde og gufne fortelt på campen, ser på Hurtigruta på tv og hekler firkanter til lappeteppet mitt:DDD Og så regner det, akkurat som det er noen nyhet:DDD Ha en flott dag!!! Klemz grethe

Fru R. sa...

Heia
Jeg er så imponert over deg, har fulgt denne prosessen, og det ble kjempefint. Er så inspirerende å lese bloggen din, du er jo et oppkom av ideer, og du er skikkelig handy i tillegg. Likte stanga som du hadde kjøkkenhåndkle på!!
Nå lurer jeg på de neste prosjektene dine...du er jo aldri tom for nye kreative ideer.
Nyt det flotte hagestua.
Klem :-)))

Mrs Lia sa...

Reine hybel leiligheten det der.....så utrolig nydelig!!

Mine hverdager (Anne) sa...

Jeg bøyer meg i støvet! SÅ utrolig fint det ble. ja, virkelig kjempefint ♥
Et lite spørsmål...kremt kremt. Det melkespannet...har du fylt hele opp til stoppen slik at du har fått planta nedi der? Mulig det er et teit spørsmål ;)

Ha en finfin søndag ♥

Bare Mio sa...

Wow, så flott det ble!
Ønsker deg en fin søndag og nyt den flotte hagestuen.
Klem fra Mio

Solstrålå sa...

Nå mistet jeg pusten her!!!!
Ja dere ligger ikke på latsiden!!!
Såååååå fint det ble!
Du er heldig !!!
Flinke er dere!!!!!
Ønsker deg en fin ny uke i utestua,,,,som er sååå god å ha i dette ustabile været.
Goooe klem fra Sol

Gry sin lille verden sa...

WOW!!!! Det ble jo bare helt utrolig rålekkert :) Har sittet og sett på bildene om og om igjen. Rett og slett fantastisk koselig ble det der :)

Tenker dere får mange hyggelige stunder der i løpet av sommeren :)

Klem

Anki (Tromsøjente) sa...

Noe så fantastisk! Den er jo en drøm! Beundrer dere virkelig for ståpåviljen og evnen til å gjennomføre! Den ble skikkelig fiiin! Her venter nok mange deilige kvelder :).

Gratulere så mye! Stor klem fra Anki :)

Caroline sa...

WOW Janne!!!
Jeg er helt målløs...Dere har vært utrolig flinke med den nye utestua,for et godt team du og mannen din er:)
Det ble virkelig vakkert,utrolig mange flotte detaljer,og alle de fine blomstene rundt omkring...
Dette prosjektet kan dere virkelig være stolte over:)
Ha en fin mandagskveld!
Klem Caroline

"En Vintage Drøm" sa...

Kjempeflott!! En skikkelig kosestue, og veldig herlig innredet! Kjenner jeg virkelig savner en veranda og en koselig krok ute!! Dette fortjener dere! KLem :))

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei kjære Janne:)

Nå har jeg kost meg de lux og blitt skikkelig misunnelig....
Den hagestuen var helt perfekt og jeg hadde sagt JA TAKK til den med en gang.
Gjennomført med fine detaljer og pynting for ikke å snakke om lun og god!
Du har virkelig gjort deg fortjent til masse ros for dette prosjektet, og litt ros til mannen også selvfølgelig:))

Kanonbra!!!!!

Håper ellers at livet er bra hos deg og at formen er fin:)
Jeg har ikke fått vært inne hos deg på en liten stund av naturlige årsaker som "TID"..
Det er så mye annet å henge fingrene i og i tillegg til at jeg trenger en del hvile så da blir pcen som sagt før ikke prioitert.

Aller aller mest kunne jeg akkurat nå tenkt meg å reist lang avsted og blitt borte en mnd tid, det hadde vært skikkelig "nice".

Vi skal til Bulgaria midten av Juli og det skal bli så herlig, sett bort i fra reisingen da..
har du vært i Bulgaria noen gang???
Jeg har aldri vært der og vet ikke hva som venter oss, bare været blir bra så blir det nok fint:)))

Du må ha en fortsatt fin uke Janne og kose deg i hagestuen, tror været sko bli litt bedre:)

Sommerklem fra Mona

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...