lørdag 2. juli 2011

Belle fleur brikke blir snekkerbelte:))

 

Her om dagen da jeg var innom på Kid oppdaget jeg en mengde flotte
ting til halv pris.......så da kjøpte jeg 2 stk brikker bl. a.  - tenkte jeg kunne bruke
de til et eller annet:))

 

Men, jeg og symaskin passer dårlig sammen:)) selv om viljen er til stede... 
Når en ser på brikken tenker en hage........og i hagen tenker jeg en del snekring:))
Så har det seg slik at jeg har " klaget " over å ikke ha snekkerbelte, så de gangene
jeg er til med snekkerier må jeg enten ha jakke med lommer
eller bukser med mange lommer.. til skruer, syl, målbånd, tommestokk og tømmerblyant:)
og når sola skinner på sitt beste - er dette nesten umulig:o))

Så derfor kom idèen med å lage et snekkerbelte av de to brikkene:)

 

Jeg ble veldig fornøyd:)))
Nå har jeg full oversikt over skruetypene i den midterste lomma i steden 
for å føle meg frem til riktig skrue i ei jakkelomme:)

Må innrømme at jeg sleit noe veldig med syingen.......måtte over to kneiker og
av og til kom det 3 undertråder opp:))
Begynte med godt mot helt til det var tomt for undertråd og jeg måtte fylle på mer
og så tre maskinen igjen......  men jeg kom i mål med dette prosjektet også:o)
Og jeg synes det ble litt stilig jeg:)

Kan selvfølgelig bruke dette når jeg skal ut å så......nok av plass
til frøpakkene:)

I dag har vi fått regn igjen..........så det blir vel innendørs " arbeid":))

HÅPER DERE HAR DET FINT OG AT SOLEN SKINNER....

8 kommentarer:

Romantikk-takk. sa...

Så smart.
Du må være verdens mest
kreative dame. :))
Klem.

Linda sa...

Dette ble jo både fint og praktisk!
Du er et oppkomme av gode ideer :)

Helene sa...

Rålekkert! Jeg har aldri vært noen kløpper på symaskin, dessverre. Har aldri blitt til det.. Men kanskje jeg skal prøve meg, jeg har jo symaskin:o)
Blir så inspirert når jeg ser slike fine ting, vettu;o)

Ha en fin Lørdag!
Heleneklem

Fru R. sa...

Ja du slutter aldri og overraske, ble kjempeflott. Du er nok den mest kreative bloggeren mener jeg, syns du burde bli lagt mer merke til hos foreks. NIB. Du er jo et oppkom av ideer til enhver tid, og i tillegg er lager du alt selv:-) Ha en fin helg.
Klemz

Melody sa...

Hei Janne. Ingen tilfeldighet her i gården . . Lommene passer akkurat til mønsteret under !!! Kordan greier du å komme på det da !!! Superlekkert.

Tovepia sa...

Så koselig blogg du har med virkelig kreativitet og herlige bilder!
La meg som følger nr.100, så jeg kommer igjen;)
Nydelig og smart forkle!!
Klem fra meg;)

Anki sa...

Så fint! Tenkte med en gang på det stilige verktøyskapet ditt. Kult med kvinnelig tutch på det som gjerne er kjedelig dekorert fordi det bare skal være praktisk :)

Høres ut som vi har samme været. Overskyet, litt regn. Mellom 10 og 13 grader.

Klem!

Turid sa...

Stilig- snerten snekker!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...