torsdag 21. juli 2011

En murerbalje "blir ny" :)

 

............Og det ble såååå bra!

Planen først var å bruke den gamle zinkbaljen jeg har...men det "piplet" frem litt
små hull her og der etterhvert, så jeg bestemte meg for å lage ny:)

 

Og den nye måtte være stabil og fin å se på:))
Da tenkte jeg på de store murerbaljene........og bare kle den inn med panel e.l
Tok en tlf ned til Europris, og der hadde de en på 65 l.

 

Men..........så var det å finne noen passelig rester av materialer da....som 
måtte være like..
Det var ikke lett, helt til mannen kom og ville hjelpe:))
Han fant noe panel i snekkerboden.......jeg " tegnet og forklarte" og vips
så var han ferdig:))

 

Fontenen kjøpte jeg på Jula - den minste og det fulgte med 2 forskjellige "tuter"
men den store ble litt for stor - eller vannet sprutet for høyt:))

Kjøpte 2 vannplanter på Plantasjen...... en Iris versicolor ( Amerikansk sumpiris)
og en Lythrum salicaria ( Almindelig kattehale)
Begge skal 15 cm under vann og blir 60/80 cm høye - om de overlever:))

Nå begynner mitt nye "sommerparadis" her hjemme og ta form:)
og mangler vel kansje bare et par gulvputer.....
Har en idè med og lage 2 stk av små filleryer - og snurpe de sammen
med noe hamptau:))

 

Men det er blitt utrolig koselig på denne terrassen nå.... Har en terrasse igjen
som jeg ikke har bestemt meg helt for hva jeg skal finne på..

Store terrasser uten " ting å tang" eller små "hemmelige" rom blir utrolig
kjedelig:))  Bak min nye vanndam og steinbed har fuglene fått sitt hjørne:)
Her har de fuglebad på bordet og en zinkbolle på den ene stolen med litt "snaddermat".

Det gamle fuglebrettet som sto ved lampen er flyttet for her skal det opp
et bjørketre som jeg kan henge meiseballer/nøtter i til vinteren:) 

Og da tenker jeg de vil bli fornøyde:))

Som dere ser av bildene så har vi sommer og sol i dag......så her nytes
det for fullt:))

ØNSKER DERE ALLE EN LIKE FIN DAG!!

3 kommentarer:

Hulda sa...

Det må jeg si! Så smart, og så flott! Virkelig en innbydende terrasse. :)

Happy Lia`s sa...

Nydelig!!!

Daisys home sa...

For en hærlig plass du har laget deg :)
Du er så utrolig flink til å få til smarte løsninger. Lekkert ble det :)
ha ei finfin helg
klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...