lørdag 16. juli 2011

Fuglebrett på "bord" og lyslykter i trærne:))

 

Feriedagene på hytta gikk med til litt "gjør det sjøl" produkter:))
Lagde et fuglebrett som jeg plasserte på en trestubbe som egentlig fungerte
som et bord:o) ved bålplassen vår..

 

Jeg ble ferdig sånn midt på dagen med dette, og fuglene var sååå nyskjerrige, flakset
rundt å beskuet det fra alle kanter, men de satt seg ikke ned før dagen etter:)

 

Jeg lagde nederste del som en "brønn" full av solsikkefrø, men de har jo tendens
til å søle litt mye, så jeg tilføyde en platting rundt:)) med beverpinner
til gjerde.
Det andre fuglebadet jeg lagde, ses litt til venstre.........men dette ser ut til blir brukt
som drikkekar:)) Satt og studerte de litt og etter de har spist, hopper
de bort til fuglebadet og tar seg en nipp:o))

Fuglebrett og bad er sprayet med zinksprayen:))

 

Rundt bålplassen vår har vi litt trær, så da fikk jeg idèen med å henge
opp lyslykter der........
Lagde 4 stk av syltetøyglass med hønsenetting rundt:)

 

Fant denne på hemsen......og tenkte at denne kunne jeg bruke for å gjøre
det koselig ved bålplassen sammen med lyslyktene:)

 

Et par av lyslyktene fikk et farget telysglass oppi:)) men blir ikke enig
med meg selv om dette var noe fint hihi:)........ så det får henge slik til neste 
gang vi skal opp til hytta:)

På returen fra hytta hadde jeg med litt ting å tang, så i morra blir det to
små prosjekter her hjemme:))

HA EN FIN FIN HELG !! 

3 kommentarer:

Havfruen sa...

For en stilig bålplass:) Knall med de syltetøyglassene:)) Småfuglene har det kongelig hos deg:))
En anelse sol hos meg i dag...15 gr.
Nyt dagen, klem fra meg:)

Linda sa...

Så koselig du har laget det til rundt bålplassen! Og fuglene har fått en fin matstasjon og fuglebad eller drikkedam ;)
Ha en flott lørdag!
Klemmer fra meg :)

Fru R. sa...

Hei
Så kjekt det må være å følge med på alle småfuglene som dukker opp, jeg og vil ha her på hytten. For tiden ingen fuglehus...må gjøre noe med det.
Og kjenner jeg deg rett så vil vi se mange nye ideer av deg både soverom og hytte :-)
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...