lørdag 9. juli 2011

Her er sommerparadiset !! :)

 

8 mil nordover, litt øst og oppover ligger sommerparadiset
" Quisten" ( hytta vår) som er det deiligste sted å reise til på sommeren.
Ja, selv i regnvær:))
 

Vi har nettopp kommet hjem etter noen deilige dager i paradiset:) og jeg
tenkte jeg ville slenge meg med på Nib sin utfordring - sommerparadis, men har
litt problemer med å velge ut bilder hihi:))

Skal prøve å beherske meg, men litt bilder blir det for at dere skal få et
lite intrykk av hvordan det ser ut i et paradis:)))

 

På kveldene etter "late" dager i sola........tenner vi opp bål og koser oss
med pølser og god drikke som er Cola........
- og all myggen ser surt på oss:o)

 

Inn i mellom kosearbeid i hagen.......eller om sola varmer for mye (om det er mulig)
blir det en liten dukkert i vannet for så å ligge å kose seg med interiørblader
- gjerne blader som er 3 - 4 år gamle, for det er alltid gode idèer å hente eller
bygge videre på en idè fra bladene...

 

I vannet "vårt" har vi Ørret og Bekkerøye.........og fiskestangen blir ofte
brukt........men noen ganger er det deilig å bare kaste ut dobben for så å slenge
seg på bryggekanten og vente på at den dukker under:o))
( dobben altså) :)

 

I paradiset vårt står alt klart...........uansett hvor en skal kose seg:)
Og på brygga har jeg skrudd fast plast stolene:)) i tilfelle det skulle komme et vindkast.
Alle plantene på brygga er kunstige........og har stått ute sommer som vinter
i flere år:))
Serveringsbrettet som hadde begynt å vise tegn til "for mye" vær, fikk en omgang
med zinksprayen......
Brygga som er ei flytebrygge.........har også blitt utsatt av for mye vær, så vi skal dra den
på plass og fornye den litt på vår neste utflukt til paradiset:))

 

Vanskelig å si hvor den beste sittekoseplassen er...........for alle har sin sjarm:)
og litt etter vær og vind..
Men "hagestua" elsker jeg:)) og den ble bygd en sommer for en del år siden fordi
den sommeren varmet sola på sitt beste i hele ferien vår, så vi måtte lage en skygge:o))

Bjørketreet fant jeg bak hytta..........og det er beveren som har hugget det til meg:))
Så dette ble med hjem denne gang og skal pynte opp i hagestua her hjemme..

 

Etter vi bygde denne så har det liksom ikke vært såååå mye sol og varme hihi:)
men jeg skal love at den er deilig å ha i regnvær også:)
Så i paradiset er det godt å være i all slags vær......

 

Og denne gang plantet jeg like godt noen vannplanter i krukker og kar:))
Det vokser mye forskjellige fint gress i og langs vannet....og disse pottene blir jo fort
fulle når det regner:)
Lagde også et lite fuglebad.......og pyntet det med steiner og vannlilje.....

 

Denne gang ble denne sitteplassen på "karnappen" mest brukt fordi vi har
to fuglepar som har rede rundt hjørnet.. Fluesnapperen har rede i ei lyslykt i hagestua
og linerla har rede over der posisjon stolene står.........og det var full fart med
mating hele dagen...
Fluesnapperen har 5 unger og mens vi var der fløy en og en ut av rede...
Fikk bilde av sistemann, men det kommer i et annet innlegg..

 

På karnappen som jeg kaller denne verandaen, etter vi bygde den ut litt akkurat
som en karnapp har vi nydelig utsikt over vannet og med sol til ca halv 9 på kvelden.
- akkurat passelig med sol, for etter det blir det jo opptenning av bål:o))

 

Bak hytta er det et stort blåbær og tyttebærterreng..........og når vi var her nå
så var det mange blåbær som var klare til å nytes:))

 

Benken bærte jeg opp øverst på tomta som er på 3,5 mål for 10 år siden til det bruk
som jeg koser meg med her:))
- de gangene jeg forviller meg opp i lia:o)
Men det hender jeg bare sitter her og nyter utsikten, hører på nydelig fuglesang
og bare koser meg i vårt herlige sommerparadis............. 

HA EN FIN LØRDAGSKVELD DERE !!
 

6 kommentarer:

Linda sa...

Et herlig sted!
Du er flink å lage det hyggelig rundt deg med mange koselige sitteplasser. :)

mona.z sa...

Så vakkert, herlig sted dere har. Skjønner godt du har vanskeligheter med å velge bilde til utfordringen. Likte spesielt godt sommerstuen med tak. Det å skru og binde fast utemøbler og div annet som står ute, har vi god erfaring med. Ikke lenge siden ble en solseng tatt av vinden, og knust mot et berg flere meter lenger borte. Naboene har fått det nye drivhuset sitt spredt for alle vinder, og det er enda ikke kommet opp igjen. Sommerklem fra meg:)

Caroline sa...

Fantastisk plass dere har,mange flotte sitteplasser flere steder,koselig nærme vannet...Skjønner godt at dette er deres paradis:)
Flott bidrag til NIB...Lykke til:)
Ha en fin søndag!
Klem Caroline

Mio sa...

Fantastisk paradis dere har, nydelig!!!
Flott bidrag, lykke til!!!
Ønsker deg fine sommerdager.
Klem Mio

Happy Lia`s sa...

Det er noen nydelige bilder. Dere har det så utrolig fint. Jeg er helt stum over alle idèr, kreativitet og arbeidslyst dere har.:)

LadyLaLaura sa...

For et herlig sted dere har :) skjønner godt at du storkoser deg der!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...