lørdag 16. juli 2011

I dag har jeg snekret igjen....:)

 

Det første jeg gjorde da vi kom hjem fra hytta i går var å bytte ut buketten
på bordet i mitt lille nye kosehjørne:))
Nå går det i rosa toner her.........

Men jeg har snekret i dag, 2 stk litt store
blomsterkasser.

 

Når sittebenkene og bordet var ferdig, så tenkte jeg at jeg ville ha blomsterkasse
på hver side av den lengste benken......... Litt pga fuglebrettet - for fuglene
griser jo litt her og der når de spiser, så da blir det bra med planter rett under:o))

Hortensian står på vent:))
Vil vente med å plante til jeg får like planter i begge kassene.......
Plantasjen har åpent i morgen, men her i Kr.Sand har de meldt styrt regn, så
jeg får se det an litt..

 

Seteputene mangler enda.......men, nå har vi jo vært på hytta siden benkene
ble ferdig, så en av dagene får jeg kansje summet meg til å sy eller finne noen ferdige:)

Blomsterkassene måler ca 50 x 50 og er 60 cm høye.
Disse er laget av noen rester fra en terrasse hos min svoger/svigerinne.
Litt kjedelig arbeid, fordi jeg kappet opp 40 stk like lange deler - noe ensformig kan en si:)
Jeg liker jo helst å bygge "litt av alle deler" hihi:))

 

I enden av den korte benken har jeg plassert ei gammel zinkbalje på en sokkel
- en sokkel, fordi den har stått ute på hytta i 10 år sommer som vinter og bunnen
bulte skikkelig pga frosten:)) Det meste er hamret flatt, men jeg var litt redd for å lage
mange store hull, så da snekret jeg en sokkel heller:)

Planen videre med denne balja er å ha en liten vannplante og en liten fontene
lignende ting oppi:))
Denne terrassen ligger foran stuevinduene, og da er det viktig
å ha noe "fint" å se på:)) 

Nå hører jeg regnværet har startet.......... og i morgen skal det komme MYE regn
på kort tid - like mye som det normalt kommer i halve juli visst nok..

Men men - vi har da tak over hodet:))

ØNSKER ALLE EN FIN LØRDAGSKVELD DER DU MÅTTE VÆRE !!

2 kommentarer:

Solstrålå sa...

Så fine benker og bord med hjul!
Tror mannen min ble inspirert!
Håper ,håper!!!
Ønsker deg en herlig søndag!
Goe klem fra Sol

Linda sa...

De blomsterkassene blir fin der ved siden av benken. :)
Lurt med vannplanter i den zink-baljen, takk for inspirasjonen...jeg har et par zink-baljer stående :)
Nyt søndagen, klemmer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...