mandag 4. juli 2011

Jeg snekrer og jeg sager..........

 

Og det blir så " fint og flott":)) 
Og får jeg det ikke til........så må jeg finne meg en drill:o))

Vel, dette fuglebrettet som jeg lagde i formiddag ble jo ikke helt værst:))
Jeg finner jo litt plankerester her og der.......

 

Og denne gang tenkte jeg å ha "torv" på taket:)) er jo koselig...
Så da fant jeg først en rest av noe knasteplast som jeg la på, og ei lita
list nederst for å holde igjen litt på torva.....
Jeg fusket litt og tok spaden med ned i haven og spadde opp litt av plenen:))

 

Så tenkte jeg at jeg måtte pynte opp litt i krokene på brettet, og da fant
jeg mye rart i verandakassa som ikke har blitt plantet i på noen år.........men jord 
var det oppi, og i jorda var det mange forskjellige typer mose hihi:))
og jaggu meg fant jeg en blomst også:))

 

I en annen krok tenkte jeg å ha denne flotte Veronikaen, så jeg ned i haven
og lirket opp ei tue:)
Den er jo veldig liten, så jeg har zoomet inn 
for å gjøre bilde "bedre" hihi:)
 

Her er det ferdige resultat:))
Veronikaen ligger til venstre og mosetingene til høyre........og midt i
mellom kom det smakfulle solsikkefrø:)) med noen små, runde og
glaserte steiner på:o)

På taket har jeg fyllt på med litt mer jord og sådd noen rester fra ei
pakke med sommerasters - tror jeg det var:))

 

Det ble så bra atte.......men det gjenstår å se om fuglene vil spise 
av det nye brette da...

Når jeg gikk litt på avstand for å ta bilde..........plinget det inn en ny idè:)))
- og den tror jeg at jeg skal ut å sjekke opp litt nærmere på nå...hmm:))
- om det ikke blir regn da........ /#"%..%/ ........må bruke den
eletriske saga skjønner du..:))

Vel, vel........
Håper det er sommer og sol der du er!
- og om det er det, så send et par stråler ned til Kristiansand:))

HA EN FIN KVELD !!

13 kommentarer:

Helene sa...

Det ble virkelig flott! Du er jo så flink! Jeg har aldri tid til å sette mine idèer ut i livet..synes det er nok med 4 gutter i hus, hi hi!

Heleneklem

Ingunn sa...

Å, du herlige Janne !
Jeg sitter her og ler for meg selv.
Ser deg for meg der du hopper og spretter etterhvert som idèene popper opp i hodet ditt ;)
Graver opp litt plen her, river opp en tust med blomster der, og forresten....der var det jo noen flere plankebiter..
Og fuglehuset ble jo SÅ fint:)
Klem fra Ingunn:)

Mio sa...

Du er så flink!
Fuglehuset ble jo kjempelekkert, ikke forstår jeg hvis fuglene ikke vil spise der.
Du er et oppkomme av kreativitet,
like spennende å se hver gang hva du lager!
Nå er mannen i Åseral og koser seg med å ordne litt på hytten og fruen koser seg med å ordne litt i hagen.
Blue Boy har jeg forresten bare sett der jeg kjøpte den.
Men hvis du er int. kan jeg sende mailadr. deres til deg, de kan sikkert skaffe deg et eksemplar.
Ha en fortsatt fin og kreativ mandag.
Klem fra Mio

Linda sa...

Gleder meg hver gang du har et nytt blogginnlegg - makan til oppfinnsom jente du er!;)
Fuglehuset ble kjempefint!
Håper fuglene også setter pris på det:)

Tovepia sa...

Rene villmarkshotellet for fugler dette, så sannelig er jeg spent på dine gjester..skikkelig flott hus!!
Vi får sol imorgen, men jeg sender den ikke fra meg!!

Havfruen sa...

Jøsses for et 6-stjernes hus for fugler:)))) Råfint jo!! Og du imponerer meg stadig vekk!!!
Sol kan jeg ikke sende gitt....den er ikke her!!
Klemmer:)

Caroline sa...

Så koselig fuglehus du hadde laget:)
Vi har vært heldige med været idag,men det er visst regn i vente:( Jaja,vi får ta det som kommer;)
Ha en fin kveld:)
Klem Caroline

1001ting sa...

Et virkelig innbydende fuglehus, fuglene kommer til å komme i flokk.
Og igjen må jeg gi nmeg over for din fantastiske kreativitet.

Daisys home sa...

Så utrolig lekkert dette ble.
Skal si at du er virkelig full av gode ideer, hele tiden:)
Snakker om kreativ dame:)
Nyt sommern i fulle drag,klem sissel

Ingvild sa...

Så heldige de fuglene er som får bo der!:) Det flotteste fuglehuset jeg har sett! Skikkelig hjemmekoselig!
Klem

Anki sa...

Tror også de kommer! Hvem kan motstå ett så fint hus :).

Vi har sol og jeg sender noen stråler til deg! Klem :)

Cecilie sa...

Så utrolig flott. Dette må jo være rene luksus matbrettet etter min forstand. Noe annet jeg ikke forstår er at du får sove om natta med alle de gode ideene i hodet :) Det er virkelig inspirerende å lese å få gode tips av ( for oss andre som ikke er så kreative, men må først se det en plass he he )

Fossestua sa...

For et herlig fulgehus du har laget! Skulle gjerne hatt bare en liten bit av kreativiteten din :) Flinka :)
Klem fra Lise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...