onsdag 27. juli 2011

Klar for påfylling............

 

......... Av vinterveden:))
For noen år siden bygde vi et nytt vedskjul fordi i det gamle var det
ikke plass til ved..... så det fikk mannen til materialer og alt av verktøy innen
snekkerier - pluss pluss:))

 

Men.......det hjalp lite å bygge nytt, for nå var dette også blitt helt fullt av alt
annet enn det som minner om ved - bortsett fra en gedigen vedkappemaskin som 
aldri blir brukt...
For nå blir veden kløyvd rett i sekker på palle når vi er på gården i Åseral og
videre på tilhengeren hjem her:))

Så i går begynte jeg i dette vedskjulet og rydde, rydde, rydde......og mannen begynte
i sitt når han kom hjem fra jobb:)

 

Planen min for dette skjulet var å ha hageredskaper og selvflølgelig ved:)
Kjøpte diverse kroker for oppheng av plenrive, spade m.m.
.........men det ble liksom aldri plass til å henge opp noe:))

 

Nå er vedskjulet helt tomt for skrot og pyntegjenstander:)) Ja, for
jeg er flink jeg også til å kaste inn ting som jeg ikke helt vet hvor hører hjemme:o))

Alt av hageredskaper er på plass og trillebården fikk også et hjørne:)
Men så skal det kun ved i resten...

Det var en deilig følelse når jeg var ferdig, så da var det tid for å dille litt
utvendig........og det startet med at jeg fant en litt merkelig vedkubbe
på bunnen av alt rotet som jeg tenkte jeg kunne bruke til noe:)
Den plasserte jeg på en liten benk ved døra og fant frem de lyslyktene jeg lagde
sist helg og et melkespann..

 

Nå er jeg klar for nye "oppdrag" mens mannen er ikke halveis ferdig med 
sitt skjul:)) Jeg hjalp han litt i kveld - eller jeg reddet noe fra å bli
kastet på søppla........

Planen til mannen er å fylle opp tilhengeren med skrot som han tar med i samme
slengen når han skal hente min nettshopping:o)))
(Netthandelen. no og søppelfyllinga er naboer...)

Hageportalen i tre som jeg kjøpte først skal jeg ha her ved inngangen til
terrassen......Til høyre har jeg en klatrehortensia som jeg skal prøve å få festet
til portalen...og til venstre har jeg et blomsterbed som det sikkert blir plass
til en klatrerose eller klematis:))

Blir nok noen bilder når alt er på plass:)
HA EN FIN KVELD DERE !!
 

6 kommentarer:

Ingunn sa...

Hei Janne.
Netthandelen er en fin ting. Jeg så kjente ting i innlegget under.... Både portal og "peis". Vi har også kjøpt en tøff hagebenk i tre, drivhus og diverse andre nyttige ting, he he...
Så beleilig at netthandelen og søppelfyllinga er naboer;)
Så får vi se om det kommer ved eller andre ting i vedbua di.
Du er så herlig:)
Stor klem fra Ingunn:)

Turid sa...

Æ blir såååååååååå nysgjerrig når æ ser at du har et nytt innlegg at alt det anre bare må vente , for æ må se hva for no spennende du deler med oss i dag...du inspirere mæ til rydding utomhus i dag...med kantklippern.
Ha en flott dag !

Happy Lia`s sa...

Nydelige bilder...love it....skulle ønske jeg hadde det så flott. Flinka :)

Anne N. sa...

Morsomt med en vedbu, uten ved - hihi :O)
Herlige lyslykter du laget! Den fine trebenken ble dillet skikkelig vakkert, du er så flink!
ønsker deg ei fin helg!
Klem, Anne:)

mona.z sa...

Nydelige og inspirerende bilder:) Liker også godt hvite blomster, og kan godt tenke meg et helt hvitt sted i hagen, spesielt fint i skumringen og i mørke:) Beundrer virkelig din kreativitet, ønsker deg en fin dag, sommerklem fra meg:)

Ingvild sa...

Deilig å få rydda litt! Så koselig vedskjul! Og så koselig det er og blir på terrassen din. Gleder meg til å se bilder etterhvert!
God kveld!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...