søndag 24. juli 2011

Kreativ søndag:)

 

I formiddag lagde jeg en ny lyslykt.........
- med heklenåla:)) Aner ikke hvordan jeg fikk det til, men det ble bra hihi:)

Jeg begynte med noen luftmasker (som jeg er god på:)) og festet så til en ring...
videre ble det flere luftmasker og litt staver å sånn.......:)

 

Jeg ble så fornøyd:) Synd jeg ikke har oppskrift på dette, for jeg kunne gjerne
ha laget en til:))
At jeg fikk til "veggen" etter å ha heklet rundt og rundt skjønner jeg
fremdeles ikke, men var nok bare heldig med at det ble for 
lite masker - så det bøyde seg naturlig oppover:))

Veien gikk til mens jeg holdt på.......så når jeg var kommet et stykke oppover
var det på tide å finne noe som kunne oppi her:)
Tenkte først et glass, men fant ingen som passet helt, så da testet jeg med en
maisboks:)) Det ble helt perfekt:o)

 

Heklegreia er limt fast øverst, så fant jeg frem drillen og et metallbor og
borte huller. En rad med hull i hver luftmaskebue oppe og nede og på
midten ble det et slags zikk zakk mønster:))
Festet også en ståltråd oppe om jeg finner på å henge denne lykta opp:))

Dette var veldig moro, og det gikk veldig fort........og jeg har flere
maisbokser og kattematbokser på lager......så mye mulig at jeg prøver igjen:)

ØNSKER ALLE EN FIN SØNDAGSKVELD !!

7 kommentarer:

Jatte sa...

Kjempesøt!:)

Klem Jatte♥

Hulda sa...

Virkelig nydelig laget! Så flott laget. Bildene er gode også. :)

Havfruen sa...

Hæ?....du får til alt....og har 2 TO tommeltotter!!! :)
Skikkelig flott:)
Klem fra meg:)

LA BELLA VITA sa...

Så fin! Nydelig lilla farge ;-)

Klem Ellen

Happy Lia`s sa...

Jeg har lurt på hvordan man gjør det der.......kjempe fint!

Turid sa...

Kreativt- har å blikk bokser med hull i , som i tillegg har fått rusta ute over vinteren , men hekla pynt på det overlater æ til deg.kjempeflott!

internet watch sa...

You completed several nice subjects there. I did a search on the issue and found most people will have the same opinion with your blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...