fredag 15. juli 2011

Nå er jeg blitt helt påvirket...............

 

Hallo dere, nå er vi tilbake fra hytteferien:)) og i løpet av ferien er jeg blitt ganske
så påvirket av all nedbøren hihi:)

Eller, alt regnværet kom vel ned før vi reiste på hytta..... Vi var hjemme sist helg
fra lørdag til mandag og lørdagen var det skikkelig styrtregn her.. De siste
dager på hytta har vært helt utrolig flotte med masse sol:)
Bortsett fra i dag som var regn på formiddagen.....

På hytta har jeg laget 2 fuglebad, bl.a dette på bilde over her - det andre glemte
jeg å ta bilde av, men det ligner på dette hihi:)
Dette står på terrassen hvor linerla tripper rundt rett som det er og hun elsker
å bade:)
Har også laget til 2 blomsterpotter med vannplanter:)) Det viste jeg
i forbindelse med "sommerparadiset"

 

På plenen nedenfor har jeg gjort klar for vaskevann......Greit å ha litt
vann stående rundt når jeg er i gang med hagearbeid:)
Det nydelige blårutete håndkle vant jeg hos Ingunn og synes det passet
så godt på hytta.

 

Gårdspumpen kom på plass så fort plenen var ferdig - husker ikke helt, men
tror det er 6 -7 år siden
Vi kjøpte den på Europris for en slikk å ingenting og den virker!!
Det er ikke så langt fra vannet, men det er ganske bratt ned fra her pumpen står.
For noen år siden......da det var tørke om sommeren, fikk jeg brukt litt
muskler her morgen og kveld:)) 10 vannekanner som ble fordelt ut på plantene.
- men nå holder de seg greit til neste bøye:))

 

Dette er både til pynt og nytte fordi vi har ei hytte uten innlagt vann og strøm -
så det går på solcelle og mannen som henter drikkevann på gården hos foreldrene som
bor ca et par km unna.

 

På terrassen har jeg også sikret meg ei lita tønne med vann:))
Og en trestubbe til bord for såpe og skrubb......
Såpeskålen er egentlig en lysestake for kubbelys, men synes den passet
bedre inn her:))

 

I den store tønna bak har jeg alltid stående ei bøtte som fanger opp regnvannet
fra kjettingen som henger ned fra takrennen på "hagestua" og det vannet blir
brukt til gulvvask -  en sjelden gang:) 

 

I den lille tønna har jeg fusket hihi:)
Fordi i denne er det hull i bunnen og da må en ha en ekstra
bolle inni som er tett........men det funker det også:))

Har et sted til med vaskevann..........men der holder jeg på med en skikkelig
oppgradering så etterhvert blir det før og etter bilder derfra:))
Jeg gleder meg villt til neste hyttetur for å si det sånn:o) og da skal det med en del
på tilhengeren.........:)) - noe tungt og værbitt....

Egentlig hadde jeg tenkt å vise dere litt fra innsiden på hytta, men pga
solskinn hver dag, ble det til at jeg var ute og surret rundt:))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN FREDAGSKVELD - GOD HELG
OG GOD FERIE TIL DERE SOM STARTER NÅ :))

4 kommentarer:

Havfruen sa...

Du inspirerer og imponerer...hver gang!!! Skikkelig flott....
Ang været så har vi visst gått glipp av sommeren her....men sola har vært frem i dag da....
Håper på innebilder fra hytta, glær mæ....
Klemmings:)

Mamsens hus sa...

Så utrolig flott. :)
Nydelige bilder.
Ønsker deg en riktig god helg.
Klem

Hulda sa...

Så stilig dette var. Flott den gamle pumpen. Lekkert håndkle og børster. Så flotte og sommerlige bilder!

Anne sa...

Så fine sommerbilder hos deg!
Så nydelig hytta ligger til og
så mange koselige detaljer.
Likte ekstra godt bildet med utsikt og pumpen,stolen med det skjønne tilbehøret...du gjør alt så lekkert!
Her har vi hatt hele 3 dager med sol..fantastisk!
Ønsker deg en fin helg og fortsatt god sommer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...