mandag 11. juli 2011

Norgeskart i dammen :)))

 

Hi Hi.......kunne ikke dy meg:) ........stakkars..

Da vi kom hjem fra hytta på lørdag hadde jeg med nye vannplanter til hagedammen.
Vannet var blitt litt grumsete fra sist jeg plantet......så i går ble hele dammen
tømt og rengjort av MANNEN !! :) mens jeg plantet og dillet og småpratet
med fiskene som måtte opp i bøtta på vent:)

 

Sist jeg plantet for ei drøy uke siden.........sydde jeg "blomsterpotter" for å 
holde jord, sand og stein på plass. 
Ble vel ikke helt 100% fornøyd, så idèkverna har surret litt:o))

 

Tenkte først på de handlekurvene vi har på jobb:))) siden de er sorte. Men så gikk
idèutviklingen videre og jeg endte opp med litt forskjellige størrelser på
plastkurver som jeg hadde liggende laaaaangt, laaaaangt innerst på loftet i garasjen:)))
Så da måtte mannen til pers igjen:o)

 

Jeg ble skikkelig fornøyd:)) plastkurvene er flate i bunn, så jeg trengte ikke
noe flat stein for å få de til å stå stille.
Mannen fant også en sort filtduk som plastkurvene ble foret med
og så fyllte jeg de med en sandjord blanding og la pukk på toppen. De runde steinene
jeg hadde i dammen ble flyttet litt rundt om, så jeg trenger flere:))
Og noen litt store flate steiner som jeg skal legge over fra kant til kant
på kurvene:)

 

Tror fiskene også ble veldig fornøyde med den "nye" dammen sin.
Nå har de flere smyg og tunneler og gjemme seg bort i:)

 

Dette bilde ble tatt i gårkveld og her er de på tomtebefaring:))
"Blitz" først, så " Blopp og Blipp".
Bare på den uka plantene har stått i dammen kunne jeg tydelig se at de hadde 
vokst, så da tror jeg disse også trives:)
Men blir spent å se om de "villplantene" fra hytta
vil temmes i denne dammen.

Planen i dag er å reise opp til hytta igjen - sommerparadiset vet du:o))
Her hjemme har vi paradis hele året hihi:)))

ØNSKER ALLE EN FLOTT UKE !!
I går var det trøbbel med blogger, så jeg fikk kun kommentert hos en....
Håper det virker bra i dag, for før avreise vil jeg ha meg en tur
i blogglandia:)

4 kommentarer:

Solstrålå sa...

Ja,du har sannelig et paradis Janne!!
Herlig!Dere er nok et godt team du og mannen!!!
Ja nå har vi brendt av to uker av ferien,og er tilbake i regnet!!Sukk!Skal det ingen ende ta i år??Nå skal jeg kose meg med bloggen din,har ikke vært innom på tooooo uker!!!
Goe klem fra Sol

Tovepia sa...

Det ser virkelig herlig ut med en slik dam i hagen, og jeg regner med at dine blopper og blipper koser seg i den, ser lekkert ut!
Nyt paradiset hvor du enn er; klem fra meg;)

Havfruen sa...

Jeg blir stum av beundring!!!! Fy søren så fint det ble....æ å vil ha sånn!!!
Vi har nok også sommerparadis her hjemme...Gubben var å "plikt"klipte gresset på hytta sist uke...
Nyt sommeren Janne, klem fra meg:)

Fru R. sa...

Jeg lo godt av Norgeskartet, og ikke minst kommentaren din under ;-))))
Det er en fryd å gå inn på bloggen din og se hva du har funnet opp i dag. Hver dag har du nye ideer. Jeg har sagt det før, er imponert. Du har ikke tenkt på en liten Norgesturne, gi oss andre sjeler litt ideer og inspirasjon:-) Ha en fin tur på hytta.
Klem til deg fra meg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...