tirsdag 5. juli 2011

Ny koseplass for mor:))

 

Vel, i går etter jeg var ferdig med fuglebrettet fikk jeg jo (selvfølgelig) en
ny idè......Skal ikke alltid så mye nytt til før en ser at en "trenger" mer:))

Jeg ble så nysgjerrig på denne idèen at jeg måtte sette
igang med en gang...
Snekret og saget, drillet og hamret - koste meg veldig:))

 

Og når en koser seg veldig, så går tida utrolig fort:))
Når jeg skulle sette de nye tingene på plass og sjekke om jeg virkelig
kunne ha dette - oppdaget jeg danskeferja ( Superspeed1) på vei inn........Dvs at
klokka var nesten 12 på kvelden:))

Ja ja..har jo ferie:) og da blir det til at en legger seg når en er trøtt, står opp
når en våkner og spiser når en er sulten:))
Men....det er jo ikke alle som har ferie, så jeg fikk litt " Oh shitt" når jeg så ferja
for kunne ikke til å bråke videre med saga da.......eller(?) hihi:)

 

Nei, jeg tok kvelden da og bygde videre i hode på hvordan jeg skulle lage
et nusselig bord:))
Sitteplassen var ferdig i gårkveld - og den ene lagde jeg 3 ganger hihi:)) før
jeg var fornøyd - snakk om.

 

Når en beveger seg ut i "fremmed land" så må en prøve, og feile litt
- sånn er det bare..
Men når bordet kom på plass i dag, så synes jeg det ble koselig i hjørnet
med fuglebrettet:)
Hva slags farger jeg skal ha på denne terrassen aner jeg ikke enda, men sånn
i farta ble det rødoransjgul.....
fordi jeg begynte med å plukke villblomster
i haven.....og spedde på med ei oransj lilje fra bedet med hagedammen.....

 

Og da ble det så här:))
En benk på 140 cm, en benk på 120 cm og et bord på 60 x 90 cm..

Denne terrassen ligge på nord-øst siden, men sola treffer dette hjørnet frem til
klokka 17........om den snart vil vise seg da:)
Halv 5 står den opp " midt i fuglebrettet"..........så her kan det fort bli
late formiddagstimer for mor:o))

 

Ser jo det nå at den oransje fargen matchet det rustet
taket på lyslykta hihi:)
Må vel kansje nevne at det var mannen som skrudde hjulene på........fordi
sulten tok overhånd og jeg måtte bare sette meg ned å "sluke" litt
middagsrester fra i går... ( for det hender jeg lager middag også) hihi:))

 

Oransj er egentlig en fin farge..........men det er bare det at sånn som været
er nå........så får jeg litt høstfornemmelser........så fargen blir
nok noe helt annet vil jeg tro....

 

Har "alltid" noe stoff liggende......og jeg er den som ikke stormer av gårde
til symaskinen........så, for å si det sånn så har jeg det værste igjen med
den nye koseplassen min.....
og det er å sy puter.......om det ikke dukker opp noen lekre i en butikk da:))

Har forresten 2 idèer til.........men de blir ikke satt ut i livet riktig enda, for
vi tenkte å ta noen dager på hytta, sånn plutselig:))
Men det er jo godt å ha noe på lur til en kommer hjem igjen:o))

DA MÅ DERE ALLE HA EN RIKTIG FIN KVELD!!
SÅ BLOGGES VI:))

11 kommentarer:

Havfruen sa...

Himmel....her i trøndelag ville du blitt kallt for " ett oppkomme av ett kvinnfolk"!! Altså sjelden vare som er verdt å ta vare på om jeg ikke tar feil. Fytte rakkern så flink du er!!! Du burde kjørt igang kurs for fruer med 10 tommeltotter, hvis du gidda, hehe:))
Det ble riktig så flott, sier det igjen, du imponerer!!!!! Mulig jeg hadde klart noe av dette selv men skjønner ikke hvordan jeg skulle ha startet.
Nyt kvelden og husk det skal være stille kl. 23:00, hehe:) Jeg står opp før 05, så jeg hadde nok gitt beskjed:))))
Klemmer fra meg:)

Tovepia sa...

Hva du får gjort på noen kveldstimer!! Jeg er imponert over kreativitet og kunnskap om snekring, og nå kommer vel noen lekre selvsydde puter??
Du er gull verdt, satser på at gubben din vet det;O)
Klem fra meg;)

Linda sa...

Måtte klikke meg inn med en gang jeg så du hadde nytt innlegg. Hva har Janne nå funnet på?;)
Du er så flink, kjempefin sittegruppe!:)

Hulda sa...

Dette var både originalt og flott. Så flink du er til å lage det til. Lekker uteplass.

Monica sa...

Herlighet, jeg blir helt målløs av alt du snekrer sammen, og får det til å virke lett som en lek! ;) Du er flink! :)

Ingvild sa...

Regner med du hadde disse plankebitene også bare liggende under terrassen!:) De var så fine! Kjempeflott hjørne du har ordnet deg selv! Lurt med hjul på bordet, da. Du er jo kjempeflink til å snekre! Ser så gøy ut!!! Vurderte sterkt å hive meg på et snekrekurs på Aftenskolen i vår, men det begynte så tidlig...Sying er vel min litt sterkere side, men puter er dødskjedelig å sy..... Har klippet opp til 4 puter jeg liksom skal sy til sofaen, og det begynner å bli noen mnd siden.... Det er den kjiipe glidelåsen som holder meg tilbake.... Ellers hadde jeg jo planer om å sy puter til uteplassen vår også...kanskje til neste år, og kanskje jeg satser på trykk-knapper da, hihi...
Lykke til med videre prosjekter, gleder meg til å se!

1001ting sa...

Helt fantastiske produkt fra deg igjen, du produserer på løpende bånd. Jeg har mange ideer, men trenger verktøy og tid..Får nok holde meg til symaskinen og strikketøyet.

Romantikk-takk. sa...

Jeg sier bare *FOR EI DAME* kjempefiiint.
Klem.

Nanne sa...

Utrolig, denne plassen ble koselig. Men har du ro i kroppen til å nyte dette???

Mio sa...

Hei Janne,
For en lekker uteplass du har laget!
Håper du tar deg tid til å nyte plassen!
Kos dere på hytten.
Sommerklem fra Mio

Janne sa...

Nice!! Hvor fååår du energien din fra??:))

Klem!!:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...