fredag 1. juli 2011

Ny planteforsyning:))

 

Og igjen er det mannens skyld:))
Ja, for han måtte på Biltema, og da var ikke jeg sen med å slenge meg på:o))
Planen var å finne noe til et tomt blomsterbed ved siden av garasjen/veien........
...........og det klarte jeg pluss pluss:))

I går ringte jeg et hagesenter i nærheten om de hadde vannplanter.......men fikk
beskjed om at de ikke tok det inn fordi ingen ville ha..så hun ba meg finne
et vann og grave opp noen derfra...for hun mente at ingen andre heller hadde..
Vel, jeg tenkte at jeg fikk vente til vi skulle på hytta.....

Men i dag på Plantasjen kom jeg plutselig på disse vannplantene og spurte..
Å joda, de hadde en del:o))
Kjøpte 5 vannplanter og 2 flyteplanter..

 

Flyteplantene var enkle..........det var bare å slippe de løs hihi:)
Verre med de andre.......
Jeg spurte hun samme dama om de solgte noen form for plantekar til disse, men
nei, og hun mente jeg bare kunne sy en pose av en striesekk eller no:)

 

Så det ble " eller no".......
Tenkte at jeg måtte finne noe tykt stoff i sort. Og fra min sorte periode hadde
jeg en del å velge i:)) og endte opp med dette i rokokko mønster hihi:))

Jeg la først nedi en stein......så fyllte jeg på med jord og singel/pukk øverst..
Tevlet litt i starten, men når nr 4 av plantene skulle nedi vannet fikk jeg endelig
dreisen på det uten å grumse til vannet for mye..:))

 

Men litt grums var ikke til å unngå, så må nok rense litt og kansje
skifte ut vannet...
Nå husker jeg ikke navnet på alle, men det var noe Iris, Lobelia, Vannlilje i rosa:))
og en som det skal komme noen brune klumper/blomster på.. og en med
lilla blomster:))

 

Alt blir jo veldig lett når det kommer i vann......så det ble flere dukkerter
på disse plantene:) før de ville stå i ro:))
Jeg ble fornøyd og fiskene tror jeg også likte de:) de kom frem fra skjulestedet
sitt og svømte rundt som fisken i vannet hihi:)

En ny hov lagde jeg også i dag/kveld.............

 

Og den ble helt superduper flott:)))
Jeg fant et tynt nylon lignende stoff (gardin) og sydde en "pose" med
rosa tråd og greier hihi:)
Så fant jeg frem litt tykk ståltråd som jeg lagde til en ring og tredde i posen..
Så bar det ned med hele sullamidten til symaskinen og sydde posen
fast til ringen:)) Hva jeg kan! :)

Men, så var det å få festet det til gardinstangen da.... ja, jeg måtte ha en
skikkelig stang denne gang:))
Satt å funderte........men ble ikke klok, så jeg måtte ty til den kreative mannen:))

 

Han tok alt med inn i garasjen.........og vips så hadde han montert det sammen:))
og jeg ned til dammen og testet:))
Nå kan jeg stå på en plass og rekke over hele dammen med den nye hoven:))
Alt det fine jordstøvet havner i hoven og vannet blir igjen hihi:)

Blomsterbedet med veien ble også bra:))

 

Kansje ikke den lyseste plassen, men jeg får se etterhvert om det er noen
som misstrives...og heller flytte de..

 

Likte den nye idèen min med å plante i en bremsetrommel:o))
så i dag ble det nye planter til bremsetrommel
med skive........

Nå er det igjen blitt sent på kveld........og tid for "beina på bord"

HA EN FIN KVELD OG GOD HELG ALLE SAMMEN!! 

7 kommentarer:

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei Janne:)
Du er så flink. Du ser en mulighet i alt:) Tenker mannen din er bekymret for lommeboka med den shoppe dilla di..hahaha

Ja ja her sitter vi sent oppe:)
Jeg har prøvd å sove men måtte stå opp igjen:)
DEt er disse ME symptomene som river og sliter litt i meg. Jeg er drit trøtt men kroppen er kjempestressa og den kombinasjonen gjør at jeg ikke klarer å sove inn.

Men men du skal se jeg faller i søvn i sofaen etter vært og da blir jeg nok savnet i senga av mannen :)))

Men men det er en dag i morgen også, då satser vi på en lite kjøre tur og besøke et par butikker. Bare sånn for kosen:))
Vi trives så godt i lag og finne på noe sammen. DEt er medisin for meg:))

God Helg og God natt ZzZZZzzz..snork!!!

Klemmer

Linda sa...

Det er lurt å slenge seg på når mannen skal på handling....jeg finner alltid noe om han skal på Biltema, Mekk, Clas Ohlson...han skal bare rett inn og handle en ting, mens jeg gjerne kommer ut med flere hi hi :)
Mange fine planter du har kjøpt og så spennende med de vannplantene. Og gratulerer med hoven, helt super! :)

Ha en fin lørdag. Her skinner solen, herlig :)
Klem fra Linda

Valeria sa...

what a wonderful spot you have there :)

Ingvild sa...

Så spennende med vannplantene! Og Lewisia i bremsetrommel var jo stilig. Jeg har plantet Lewisia i fjellsprekk, og er spent på om den virkelig kan overleve der??!
Klem

Romantikk-takk. sa...

Kjempefin hage.
Riktig god helg.
Klem Mette.

Turid sa...

Full fart på deg på "mannfolk butikken"-æ får å kommentar fra kjæresten at det er æ som fyller handle vogna på "hannes butikk". Stilig med fiskedam i hagen- sku gjerne hatt det , men trur likavel at det ikke er min greie , trur den trenger mere stell , enn æ greier å følge opp.... Morsomt å plante i utradisjonelle potter-blir to dekorasjoner på sett og vis. Fine dager til deg!

Hjertedamas blogg sa...

Jeg sier som jeg har sagt før, du er "finne-en løsning-på-alt-dronning". Lurer på om de ikke bruker metallkurver til å sette blomstene i "vannbad", og som man fyller på med sten og sånn. har en dvd med "Tid for hage" som tar for seg det emnet. Rart de ikke hadde det der hvor de selger vann-planter. Nei, nå er det på tide med en kopp kaffe til, før jeg hopper i dusjen og setter i gang dagen!! Vi skal ha pølsefest på campen, for å feire 1-årsdagen til lille Mini, så jeg må få ryddet litt i forteltet og camingvogna. Faren for at det kommer til å regne er stor, så det er greit å forberede seg på 15-16 stykker i forteltet!!!!!!! Men fest skal det bli okke som:DDDD Klemz Grethe
Ps det sorte barokk-stoffet var lekkert!!!!!!! Hadde i grunnen vært flott til blank-sorte spisestuerstoler!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...