mandag 25. juli 2011

Terrasseliv søndag og neste ukes prosjekter....

 

Det er søndags formiddag - inne er det helt stille, ja veldig stille........
nesten litt ekkelt....etter at tv`n, dataen og telefonen nesten har "surret i ett" hele helga.

Vi er så (u)heldige å ha Get som leverandør til tv,internett og tlf.......og når de
" melder pass" ja, da blir det stille i heimen...og denne gang varte det mange timer før
de klarte å fikse feilen......

Men ute på terrassen - den foran stuevinduene var det "full fest" på fuglebrettet:)
Og jeg fulgte en av de små på jakt etter noe å drikke........

 

Den prøvde flere ganger å bøye seg ned etter vann, men det var for langt borte...
Jeg tror den kjeftet litt, for jeg så nebbet bevege seg hurtig...:)) 
.......helt til den oppdaget mitt hjemmelaget fuglebad....

 

Mmmmm, endelig fikk den slukket tørsten........stakkar:)

Neste ukes prosjekt blir å få til noe på terrassen litt nedenfor denne med
minidam og fuglebad:))
Egentlig er jeg helt tom for idèer, bortsett fra et par ting jeg var så heldig 
å få fatt i på Netthandelen.no (auksjon)

 

Nydelig hageportal ( for jeg håpe) og stilig kjerre i tre som det står på ordren:))
Det er alltid spennende å se når varene kommer i hus om de virkelig
er så flotte..

Hageportalen er 96 cm bred og 230 cm høy.
Jeg tenkte å ha den i åpningen/trappen ned til hagen.......så, jeg handler først
og ut og måler etterpå hihi:) 
Heldigvis var det 98 cm i åpningen:)) Men...........jeg må lage to blomsterkasser -
en på hver side av portalen......så funderer jeg på hva jeg skal ha til å slynge 
seg rundt denne..

Er spent på kjerra - om den har plass til en staude eller to - eller kansje
bare sommerblomster...................

 

Fikk også fatt på denne lyslykta som er 55 cm høy........tenkte denne passet
til en "gammel" hagebenk jeg har stående der...
Så har jeg to cafè sett som jeg må finne ut av........tror det ene havner under verandaen:))

Vel, først må jeg få hentet alt hos Netthandelen.......så får jeg begynne
fra en kant:)) 
Den knaggrekka med skuffer er vel beregnet for innendørs.......men kansje
denne også havner der på veggen et sted:))

Spennende uke i vente:))
ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN NYDELIG UKE !!
 

1 kommentar:

Turid sa...

Imponert over disse dammene dine -må være kjempe koselig å høre vannet sildre rundt om kring...å koselig med fuglene som samles . Spennende med nett handel - eller det som kommer i posten i det hele tatt, nesten som en overraskelse til seg selv. Følger spent med på dine neste sprell!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...