tirsdag 19. juli 2011

" Tovet " strikkepute på 10 min :))

 

Ja, det kan gå fort med denne " tovingen " når en er uheldig:))
Men jeg likte fargene så godt, så derfor ble denne strikkejakka som egentlig
skulle håndvaskes, men som jeg vasket på 60 grader lagt på vent....

 

Kjøpte den i fjor på salg..... halv pris av halv pris:)) Husker ikke hva den
kostet, men det var ikke mange kronene:)

Egentlig skulle jeg være ute å plante i dag, men det er iskaldt med litt regn og
en skikkelig vind, så derfor tenkte jeg at jeg kunne finne frem alle
stoffbitene og prøve å sy puter til den nye hjemmesnekret sittegruppa:))

Det var da lampen lyste:)) For jeg kan ikke sy, og grubler meg ihjel på hvordan
jeg skal få siste søm fin........og bruker alt for lang tid på å tenke:o)
Så i dag klippet jeg av ermene og litt nederst på bolen, vrengte det og sydde
igjen alle åpningene i full fart:))

 

Og da var det bare å kneppe opp:)) legge i en innerpute og kneppe igjen:))
Jeg synes det ble helt supert:o))
Hadde bare innerpute i 45 x 45 cm, så kansje jeg bytter til 40 x 40 cm om
det skulle dukke opp en slik en;)

 

Men jeg er storfornøyd med meg sjøl nå:))
Myk å deilig pute på under 10 minutter - perfekt arbeidstid etter min tålmodighet:))
Men, skal en lage en slik pute helt fra starten av - tar det nok mange dager.....
Men dette er jo en grei måte å få brukt ødelagte jakker eller genser på:o))

Nå er det jobben som blir neste tema for dagen.... Godt vi stenger kl 18 nå i juli, så blir
det tid til andre ting etter arbeidstid:))

HA EN FIN DAG DERE !! 

8 kommentarer:

1001ting sa...

Kjempesmart, og så fin og koselig den ble.

Linda sa...

God ide, og puten ble virkelig fin :)

Monica sa...

Flott ide!! :) :)

Fjellets datter sa...

Hei!
Puta ble skikkelig flott! Syns 45x45 ser helt bra ut.
Klem fra Kristin

lavendel mio sa...

Så nydelig pute du har laget!...så smart da gitt:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

Happy Lia`s sa...

Gjennbruk til tusen...å så koselig pute det blei!!

Solstrålå sa...

Stilig pute,,,,,så smart da!
Atter en gang lurer jeg på om du kan sende noe av energien og kreativiteten over hit??????
Jeg er sååå giddalaus for tiden!!!
Masse goe klemmer fra Sol

Anki sa...

Så stilig! Artig at du bare bruker knapperaden som allerede var der :)

Håper jordbæravlingen smakte godt. Var nå veldig fristende!

Var ikke klar over at klematis kan blomstre flere ganger pr sesong. Det var stas. Har fått meg grener av klematis, så endelig er det noe på klatrestativet. Fikk også en rot med klatrerose som jeg satte i samme hullet. Gleder meg til de kommer seg litt opp i stativet. Klematisen har samme farge på blomstene som din :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...