søndag 3. juli 2011

Ville gleder:)))

 

Som nevnt i mitt forige innlegg består haven av mye naturtomt med litt
forskjellige ville blomster.........og i dag tok jeg meg en tur ned dit med
macro objektivet:))
Det ble totalt 93 bilder hihi:)) men skal bare vise dere 
noen av de jeg tok....
På bilde over er det en Ildsveve/ rødsveve i knupp - mange av de blomstrer
for fullt nå, men de var så regntunge og nedfor i dag, så det ble bare en knupp som
ble med på foto:))

 

Opp fra stein/sand grund vokser det 2 forskjellige Veronika......er litt usikker
men tror dette er en Bakkeveronika (?) Stengelen er under 10 cm i høy.

 

Husker ikke navnet på denne......men den blir veldig høy og med mange gule små
blomster... lurer på om det er noe salat i navnet på denne (?)

Det er en stor opplevelse å bevege seg rundt med macroen.......men i dag har det
regnet så jeg la meg ikke helt flat for å si det sånn:))

 

Dette er Skvallerkål på sitt beste hihi:)
- noe jeg har mer enn nok av i haven...........men det forsvinner litt og litt:))
Startet i fjor med å lage hage på den siden av huset.

 

Og disse små Forglemmegei vokser overalt på tomta, og blomstrer fra tidlig vår
  til langt utover sommeren .........

 

Vakker og villig hva ??
Her er det Stankstorknebb som " piner" seg opp mellom terrassebordene på
en liten platting som vi bygde i fjor.........

 

Nå får den vokse midt på plattingen til den er avblomstret, for i år blir det store
forandringer der bak.....

Bak plattingen på grensa til naboen sto det en stor, høy hekk som plutselig er vekk:)
Fra vår side var det " nydelig " med denne "leveggen" men naboen fant
ut i år at de ville fjerne den og sette opp en mur - aner ikke hvor høy, så blir spent
å se/ høre planene.......
Haven til naboen ligger ca 1,5 meter høyere enn vår, så de har planer
om å bygge den opp ved hjelp av denne muren.......

Jeg fikk en himla god idè i går da jeg besøkte Husfruas Memoarer der jeg så at hun hadde
malt et nydelig stakittgjerde:)) og en nydelig grønnmalt benk.....
Drømme, drømme:))
Eller, jeg tror rett og slett at uansett så vil jeg ha et stakittgjerde der om det blir
over eller inntil muren, men stakitt skal jeg ha:))

 

Til slutt blir det med et bilde av ei " villand" hihi:))
Denne værbitte roten pynter fint opp på det hjemmesnekret bordet nede
ved hagedammen:))

Nå begynner solen og skinne litt, så da må jeg ut og nyte litt:)

HA EN FIN KVELD DERE !! 

11 kommentarer:

Tovepia sa...

Nyyydelig! Flotte bbilder, og når slike herligheter stikker opp mellom plankene, ja da er det greit!!
Får selv ny nabo snart som jeg er spent på; håper han vil ha et gjerde:O)
Kos deg, klem fra meg;)

Mio sa...

Nydelige bilder!
Så mange skjønne blomster som vokser hos deg og vildanden var bare herlig.
Ønsker deg en fin søndagskveld.
Klem fra Mio

Shabbylishious sa...

Synd skvallerkålen er en slem plante fordi den er jo utrolig vakker. Macro bilder elsker jeg også å ta. Et univers av magi som ikke kan sees med det blotte øye åpenbarer seg, alltid.
Veldig flotte bilder, men jeg har veldig sansen for venonika bildene dine i forrige innlegg. De er gode teknisk og meget pene. Så snekkerbeltet ditt da. Himmel du er lur. Akkurat no slik skulle jeg hatt i hagen jo. Praktisk og pent. :)

Hjertedamas blogg sa...

Vakre bilder!!! klemz grethe

Janne sa...

Takk for alltid koselig kommentar!:))

Utrolig flotte bilder du tar altså, skjnner interessen er på topp ang.foto, du er flink!

Nydelig foto av svallerkålen:)

God kveld til deg!

Klem tilbake!

Gry sin lille verden sa...

Kjempefine bilder du har tatt :) Hvilken linse bruker du til så flotte nærbilder?

Ha ei fin uke!

Anki sa...

Så fine bilder! Skulle ønske jeg hadde ett skikkelig kamera :).

Håper ikke du tar av nå når du skal sende oppover. Er neste nervøs for at du styrer på og tar for mye i.
Er selvfølgelig spent hva du kreative sender avgårde, men vær så snill,, må ikke overdrive :).

Ha en deilig kveld. Håper solen blir hos dere nå.

Drømmehuset mitt sa...

Hei

For en koselig blogg du har og for noen fantastiske bilder du har tatt:) Glad jeg fant deg:) Her skal jeg følge med videre.

Ha en fin kveld!

Klem Janne

Monica sa...

Så kjempefine bilder! :)

Linda sa...

Nyyydelige bilder!
Klem fra Linda :)

dagdrømmeren sa...

Nydelig frøken! Klem Tonje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...