søndag 28. august 2011

Et lite maleri ble til i dag:)

 

Hei dere! I dag har vi hatt en nydelig dag, om en ser helt bort i fra været hihi:)
For her har det vært sol og plutselig plask regn - om at og om at
men mest regn og kald vind...

Vi har vært på besøk til Celina & Co sammen med svigers som er olderforeldre
til Celina og de hadde med pakke:) Og i pakken fikk hun " Den store Bibelboka "

Da vi kom heim at fikk jeg lyst til å prøve meg på et maleri:))

 

Jeg malte 2 stk tidligere i år, men har gitt bort det ene til svigerdatter som
synes det var "knallfint" hihi - ikke alltid så lurt å si det høyt...en kan jo ende opp
med å motta det:))

Jeg hadde et lerret i samme størrelse som det andre, og da var det bare å sette igang..
Begynte med å lage bakgrunnen med sparkelmasse - hurtigtørkene.....
- og lagde litt mønster med strikkepinnen:)))

 

Etter 2 timer ble det slik, inkludert kaffepause:))
Når en ser på div. malerier ser det sååååå enkelt ut, men det er egentlig veldig
vanskelig.....om en ikke er "født" kunstner og samtidig VELDIG tålmodig..:)

Deilig å ha et hobbyrom hvor alt kan stå fremme når lystene kommer
brått på`n:))

 

Vel, nå henger det ved siden av det andre i stua:))
Og nå skal jeg inn i stua å tenne stearinlys........og kose meg videre:))
HÅPER DERE HAR HATT EN FIN DAG, OG ØNSKER DERE ALLE
EN GOD NY UKE !!
 

8 kommentarer:

Havfruen sa...

Hæ?? Kan du dette også?? Du altså....var jo kjempefint:))
Ja, kos deg med tente lys, det gjør jeg også. havet ligger blikkstille utenfor, i motsetning til i formiddag, da var det kuling og regn.
Klem til deg:)

Ingunn sa...

Helt utrolig !
De kan absolutt måle seg med de som selges i butikkene.
Og du...godt du får brukt strikkepinnene dine ;)
Ha en ny, fin uke, du også.
Forresten så kan jeg bare sy puter og sånt...hehe..
Klem :)

Caroline sa...

Så flink du er,de maleriene var kjempeflotte!!!
Det minner meg på at jeg og hadde en tid hvor jeg malet mye,men det er jo faktisk 5 år siden sist jeg laget et maleri,hmmm,tiden flyr virkelig...Høres ut som dere har hatt en koselig dag:)
Ønsker deg en god ny uke!
Klem Caroline

Monica sa...

Kjempenydelig bilde! ♥

Anne N. sa...

Janne, noe så vakkert :O)
Du er jo bare helt suveren med de strikkepinnene, hihi :O))
Helt klart den fødte kunstner!
Klem, Anne:)

Anne sa...

Wow..du er jo rene kunstneren,det finnes ikke den ting du ikke kan!
Strikkepinner kan brukes til så mangt ja.
Og så den skjønne krølltoppen din..alltid gøy med pakke !
Ha en fin mandag og en god ny uke med dine alltid så spennende gjøremål !
Klem Anne

hjertemynthe sa...

*sukk* hadde man bare vært så flink som deg til å male!

Ingvild sa...

De ble kjempefine! Så utrolig deilig med et hobbyrom! Det ønsker jeg meg også! Men da må vi nok heve taket, og det synes jeg egentlig måttge være en veldig god ide!:)....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...