onsdag 3. august 2011

Grønn glede - del II :)

 

I går var den grønne gleden at jeg ble knallfornøyd med den grønne fargen
på malingen......... I dag har det vært grønn glede med planting:)

Jeg ble ikke ferdig før jeg måtte på jobb, så plantene i skuffen ble plantet
nå i kveld:)

 

Nå har et lite furuskap som hørte til en skrivepult blitt til 2 blomsterkasser
og i morra blir jeg nok ferdig med døra:))
Mannen har saget ut litt:) og jeg skal prøve meg på noe pirkarbeid med
hønsenettingen:))

 

Her sitter jeg på den grønne stolen........og tar bilde mot trappa ned til hagen..
I går på Plantasjen kjøpte jeg 2 store krukker og 2 hvite klematis til disse 
- " Madame Le Coultre " men om de vil trives oppi her gjenstår å se:))

 

I blomsterkasse - skapet plantet jeg en " sommerfuglbusk" og på lappen står
det at den blir 60 - 80 cm høy....... Jeg har bare sett de store som blir opp til 3 meter..
Og klematisen heter " Piilu "

 

Men av og til lurer jeg på om de har byttet rundt litt på navnelappene....for denne
ligner veldig på en jeg plantet i den kassen med levegg......men men flott er den:))

 

Foran huset ved innganspartiet satt vi opp denne treportalen..........og her
har jeg blomsterbed på hver side.
Derfor gikk valget på en klatrerose her som heter " Elfe"
Utrolig herlig duft av denne!

 

Og på navnelappen står det...... " Nostalgisk blomster form " og det
må jeg vel si meg enig i :)))

Men.......etter jeg plantet rosen, så jeg fort at portalen ikke kan være i den
brunfargen.......så en vakker dag...........blir den nok hvit:))

Men i morra starter jeg med pirkarbeidet..........så får jeg se å mye jeg rekker
før jeg må på jobb...

Tusen takk for herlige kommentarer i forige innlegg!
og jeg ser det er kommet nye følgere, så hjertelig velkommen til dere!

HA EN FIN KVELD DERE !!

8 kommentarer:

hill`s interiørblogg sa...

Nyderlig hage du har...
Ha en fortsatt fin sommer.
Klem fra Hill-Iren

Tovepia sa...

Du er verre enn meg hva prosjekter angår:O)...men det er artig og det blir fint!!
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Hulda sa...

Så kreativt og flotte innlegg, både i går og i dag. En herlig grønnfarge du har malt i. Den kroken av hagen ble jo helt skjønn. Flott laget til både med blomster og møbler.

Hjertedamas blogg sa...

Grønt, lilla og hvitt er bare så vakkert:DDDDD Klemz Grethe

Daisys home sa...

Det grønne du har malt ble utrolig lekkert..traff blink med den grønnfargen :)
Du har jo et oppkom av gode ideer hele tiden, og det er jo blitt sinnsykt lekkert rundt omkring i hele uteområdet ditt nå.
Skulle gjerne vært der og tatt en kaffe med deg i ditt skjønne, hærlige uteparadis:))
Ha en fortsatt fin kveld
klem

Fossestua sa...

Så herlig den grønnfargen var! Knallfin! Pliiiiiis få fargekoden til den! Var kjærlighet ved første blikk her :)

Herlig uteområde du har, og den portalen var kjempefin!
Klem fra Lise

Janne sa...

Så herlige bilder, Janne!!...og kreativiteten har ikke blitt borte i løpet av sommeren ser jeg :-))) Kjempe fint. Ser at du har malt masse i den grønne fargen - veldig fint!!! Lykke til videre med prosjektene dine :-)) Blir alltid inspirert av å besøke deg

Klem

Havfruen sa...

Himmel så lekkert og stilig:) Nå har jeg sett gjennom dine grønne innlegg og må bare si at dette var knall!!!!!!!!!!!!! BLomstene dine er en fryd, tydlig at du bor i et varmere klima enn meg....klematisen min ga 1, les en blomst i sommer, hehe:)) Men de skal få stå...kanskje blir det bedre neste år...
Ha en fin dag, hos meg er det 13 gr og regn...trøndervær på sitt beste.....
Klemmings:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...