tirsdag 2. august 2011

Grønn glede :))

 

Nok en dag fyllt med glede herfra:))
Når en begir seg ut i det "ukjente" er det like spennende hver gang..... I dag var
jeg mest spent på denne grønnfargen - om den ble "riktig".

 

Slik startet dagen min i dag:))
Jeg hadde en liten plan.......men etterhvert som ting å tang kom frem, så ble
det nye idèer og litt fratrekk på " gamle " idèer:))

 

En hylle ble saget til - knektene hadde jeg liggende under verandaen montert
på noe annet, og det var mye hvitmaling på de..
Tenkte først å male de grønne, men siden hageportalen på denne terrasse
er sort, så ville jeg ha de sorte:)))
Da fant jeg frem neglelakkfjerner:o) og vips så ble de sorte - man tar hva man har:)

Lyslyktene i det avlange fatet med teksten " HOPE " er laget av
kattematbokser:))

 

Skapet som tidligere har sittet i en skrivepult ble til blomsterkasse:))
Ble ikke ferdig - døren og skuffen er under arbeid, og det blir spent om jeg får
det til slik som jeg vil:)
3 stk beverpinner er blitt til stige for klematisen - mangler plast og jord, men
i morgen blir det plantedag - etter å ha vært på en shoppingsrunde
på Plantasjen i dag:)

 

Denne grønnfargen var nydelig sammen med rosa og lilla...
Den heter " Aprilgrønn " , men jeg var litt i tvil da jeg sto i butikken, for
der oppdaget jeg en som var nesten lik:)) så da var det valgets kval, igjen.......

 

Et bord dekket for en person - meg:)))

Jeg skal ha litt mer på veggen under hylla, men det er ikke helt ferdig enda:)
så det får jeg vise en annen dag......

 

I bollen som jeg kjøpte på gjenbruksbutikken i går, har jeg plantet en
Campanula og pyntet med pukk av alle ting:)))
Det er nesten samme farge rundt kanten som på grønnmalingen.......
Den sjokkrosa radioen er fra mitt siste kjøp/bud på Netthandelen.no:))

Ellers er den nydelige rosa lemonaden snart tom:)) men ny flaske er
kjøpt inn.........I denne sommervarmen vi har hatt her i det siste, smaker det
best med noe litt syrlig....
Salaten - eller dressing med salat:)) er rester fra middagen i går..
pluss noko attåt:)

 

Aviskurven er klar med ekstra drikke, pledd og interiørblader....Det er
forresten det siste nr av Bolig drøm - som jeg ikke har hatt tid til å se i enda..
.......men kansje i morra eller i overmorra:))

Nå skal jeg inn i stua å se tv til en forandring:o)))
Vi har vært uten tv i 8 dager, så kjenner jeg savner den litt......
Vi har prosjektor i stua......og mandag 25 august da vi satt og så på nyhetene
om bomben i Oslo som går om at og om at - SMALT det skikkelig rett over
hue på meg, og jeg skvatt:))
Det var lyspæren i prosjektoren som eksploderte.........og tv skjermen ble svart..
Ny pære ble bestillt til den nette sum av 2000 kr men ting tar tid visstnok, så
den dukket ikke opp før i dag:)))

Vel, ha en fin kveld dere!
I morra blir det kansje bilder av resten fra min nye sitteplass:)) 

10 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Hei og hopp!! Det var da en stiv pris på en pære!! Jeg får nøye meg med flatskjermen til den nette sum av 4000 kr, som en av mine hjemmeboende sønner var så snill å kjøpe til sin gamle mor da hun fulgte Hurtigruta fra Bergen til Kirkenes!!!!! Og den gamle begynte å true med å svikte:DDDD Nydelige bilder foresten, og en særdeles nydelig grønnfarge:DDDD Klemz Grethe

Ingunn sa...

Lekker grønnfarge.
Skal si du får ting unna , Janne.
Men hva skal du med alle sitteplassene ?
He he....hender det at du setter deg nedpå litt, altså.
Du er i alle fall utrolig flink til å lage det koselig rundt deg.
Klem fra Ingunn : )

Tovepia sa...

Nydelige bilder, og grønnfargen var skikkelig fin, lekker mot de andre fargen du har!
Sannelig foregår det hos deg;)..og lekkert blir det!
Nattaklem fra meg;)

Anki sa...

Utrolig bra resultat! Likte grønnfargen kjempegodt.

Beundrer deg for hva du klarer å få til!. Nyt den nyeste sitteplassen :)

mona.z sa...

Mister nesten pusten, nydelige bilder. Som du sier, den grønnfargen passer virkelig godt med rosa og lilla. Sommerklem fra meg:)

Lobelia-damen sa...

Hei hei,
Det ble knallfint!!!!!!!!!!!! så utrolig koselig! nydelig GRØNNFARGE!!
Jeg har mistet all gnist til å gjøre noe som helst på hageflekken vår, så her får det gå som det går :-)

Klem W

Trine Lill sa...

WOW,WOw, WOW!!! Den grønnfargen var virkelig lekker! og du er bare såååå kreativ! Koser meg virkelig inne hos deg. Er innom og ser på alle innlegg, men de fleste av gangene blir jeg stum av beundring og glemmer å kommentere, hehe.
Ha en flott sommerdag!

Furulunden sa...

Så effektiv du er - og så fint det ble. Du får værsågod oppmuntre mine facebooklesere med denne altså:) Siden finner du via min blogg:)

Anne N. sa...

Oioioi, så nydelig sitteplass du har ordnet deg :O)
Den grønnfargen er nok perfekt for meg også, må skrive ned navnet - hva het forresten den andre som du valgte mellom??
Herlig ser limonaden ut å være i varmen også, du har det godt her ute!! Nyt-nyt.
Klem, Anne:)

lineslilleplass sa...

Hei!
Blir helt stum av alt du finner på å lage :-) Grønnfargen var kjempefin og passer godt til muggen min :-)
Ha en fin uke/helg!
Klem i fra Line

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...