tirsdag 30. august 2011

Ja, nå er jeg klar :)

 

........... Eller kansje ikke JEG er helt klar, men hagestua er klar for å møte kalde sensommer
kvelder og gjerne litt av høst kveldene også:)

 

Da jeg var på vei ut til "snekkerboden" i dag for å begynne med saging....
fant jeg en kartong med gulvfliser (rester fra badet) som jeg fikk en idè med:))
- og etter det ble det lite med saging hihi:))

 

Zinkbaljen ble tømt for jord og avblomstret planter, og fyllt opp med bitte, bitte
små vedkubber:)
Og flisene ble lagt.........igjen og igjen og igjen:)) Men til slutt ble
det nesten bra:)

 

Små nusselige vedkubber til en liten nusselig utepeis:))
......i ei lita nusselig hagestue hihi:)

 

Denne utepeisen kjøpte jeg på Netthandelen.no og prisen ble 240 kr. Like etter
ble en solgt for 990 kr:))) Da var jeg glad da........Men den er liten og egentlig ikke verd
så mye mer enn de 240..... trur eg:)
Kjøpte den for jeg tenkte at, om eller hvis det blir kaldt en dag vi sitter i bua, så kan
vi jo fyre litt, sånn nede ved beina:)))
Jeg er et veldig " i tilfelle " menneske jeg.......
Nå skal den bare stå sånn i høst/vinter, så er det "på hue " ut med den på 
lagring til neste høst:)))

 

Litt nye blomster i vasene og en dæsjh hortensia på kanten:))
Har de siste dager tatt inn mange hortensiablomster og tørket på forskjellige måter..
Har kommet frem til at den beste, hvor blomstene beholder sin fasong "100%" - er
å "gnu" de ned i et glass eller i en bolle - om det er flere.. 

 

Jeg plukket inn litt av det som blomstrer i hagen nå.... Sommerfuglbusk, lavendel
høstfloks, pottentilla og en jeg har glemt navnet på......

 

Ja ja.. litt sommerslig er det fremdeles i bua......som den trekassen (på benken) jeg lagde
til isboksen med sommerfugler på - den må nok snart inn i skapet:))
Men i dag da jeg holdt på å dille der inne, var det "sommer" ute med sommertemp også:)
og da hadde jeg ikke hjerte til å rydde bort sommertingene......
- må jo bli september først:))

 

Her er 1 åringen Picasso:)) som har vært med på hele dillinga i dag:)
Hit og dit og ned i hagen for å finne blomster........fulgte nøye med på fliseleggingen..
men så sa det stopp og han hoppet opp i sofaen og tok seg en lur...helt til jeg
ropte: PYYYYS, jeg skal ta bilde av deg også:)))
Trøtt i blikket, men han prøvde på et smil :o))

HÅPER DERE HAR HATT EN LIKE NYDELIG DAG OG JEG 
ØNSKER DERE ALLE EN NYDELIG KVELD !!
 

11 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Vi har en stor peis, i jern og ordentlig tung. Koster ca 3-4000 kr, tror jeg. Men det kommer gnister ut av den, så og det blir varmt oventefor pipa, så jeg tror neppe jeg ville ha prøvd den inne i ute-stua. Fryser dere, så kan du satse på enten gassovn eller sånn ei varmegreie, som selges i Sverige. Ser ut som en rund pyramide, Hva blir det????? Plantasjen, Clea Ollson, Jula har diverse varme greier som egner seg i fortelt og utestuer. Ja, og så har du slike elektriske varmekolber. Vi har en som henger i taket på forteltet. Men please, ikke tenn den peisen inne!!!!!! Det kan bli litt for varmt. Klemz grethe

Lobelia-damen sa...

Åååå så koselig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem klem W :-)

Jatte sa...

Så herlig du har ordnet istand!:)

Ha en fin sensommer og høst,
Klem Jatte♥

Havfruen sa...

Alt du tar i, blir bra!! Du altså:)
Ble jo knallfint med peisen der.

Pus ser bare nydelig ut:)) Avlsappet som få:))
Nyt onsdagen, klem fra meg:)

"En Vintage Drøm" sa...

Nyyydelig plass du har! kjempe misunnelig på denne! Skulle ha kost meg masse om jeg hadde hatt en slik ekstra stue!! Da kunne jeg ha gått enda mer på loppemarked! hehe ønsker deg en gooo onsdag! klem Den lille ovnen var jo egentlig super praktisk, fordi den var liten, også blir det jo fryktelig koselig med en slik peis, når det skal være utekos.. hehe

Linda sa...

Du diller og ordner og fikser og er full av gode ideer! Veldig gøy å lese bloggen din, du har det så koselig i den utestuen :)
Og pusen er søt ;)
Klem fra Linda

Anette - Opalveien - sa...

Så nydelig du har det i utestuen din :-) Drømmer om å få laget en slags utestue her også til våren igjen..

lavendel mio sa...

For et koselig innlegg:)
Nydelig hagestue du har, med masse fine detaljer...peisen var jo skikkelig søt:)
Har ikke gjort klar hagestuen jeg enda, nekter å gå i hi enda:)
Pusen er jo sååå nydelig:)
Ha en fin dag, klem Hanne

Myke minutter sa...

Jeg er også klar, omfavner høsten nå! :) Hvor har du fått tak i de flotte putene på nest nederste bilde (en grå og en svart)? Ha en fortsatt glitrende onsdag!

Solstrålå sa...

Den hagestua de er helmax!!
Har sagt det før og sier det igjen!!Kunne godt hatt en kopp kaffe der ja!
Skjønn pusekatt!!!
Vår er 17 år,og rauter som en ku istedet for å mjaue,hi,hi!
Kosa deg masse!
Goe klem!!!

Ingunn sa...

Så koselig,Janne.
Det er vel ikke ei bombe at vi også har en sånn utepeis. Min mann mente jeg kunne ha blomster i den....
Du har så mange søte ting i den utestua.
Håper å få ha sommeren enda en stund.
Ha en fin kveld.
Klem fra Ingunn:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...