fredag 12. august 2011

Tips og trivsel.......

 

Stor trivsel i hagedammen av både fisker og planter....... Nå har den
ene vannplanten begynt å blomstre - den heter Lobelia og har røde blomster.

 

Stilken og bladene er også røde, så ganske dekorativ blandt alt det grønne.
Vannplantene ble "plantet" i begynnelsen av juli - først i hjemmesydde poser:))
Men etterhvert ble de byttet ut med plastkurver med hull.
Jorden er iblandet mye sand og pukk på toppen for å holde sand/jorden i sjakk:))

 

Tipset er denne katalogen fra Zimtrade - Botanisk-verden som jeg fikk i dag:)
Nevnte i innlegget i går at jeg skulle begynne å planlegge hva jeg skulle
ha av blomsterløk...
Og i dag kom denne katalogen i posten stappfull av de skjønneste
blomsterløker..... Deilig å kunne sitte i go` stolen å studere:))

Vi er barnevakt i helga...............

 

Og her er krølltoppen....... sekunder fra leggetid:))
Foreldrene har "glemt" å pakke med leker, dyne, pute, reiseseng og mat
som Celina liker kjempegodt:))
så i dag har vi vært å shoppet:) laptop, tlf, bamse, seng, dyne og pute m.m.

 

Og en oppbevaringskurv " Hello Kitty " som hun kan ha til lekene
når hun er hos oss:)
I skrivende stund sover hun i sin dypeste søvn - og håpet er at den vil
vare til i morgen formiddag:)))

Håpet for morradagen er opphold, men helst sol:)) Er innom Yr.no og der
får de ikke helt bestemt seg for været i morra.....Sjekket nå i kveld, og
nå blir det bra på dagen og regn fra kl 18....som passer meg utmerket siden jeg
skal plante på dagtid:))

ØNSKER DERE ALLE EN GOD HELG !! 

13 kommentarer:

Hulda sa...

Så fin den hagedammen deres er. Virkelig liv i hagen med slikt. Flott beplantet også. :) Så søt jente! Slikt lyst krøllete hår hadde jeg også da jeg var på hennes alder. Har fortsatt krøller, men nå er håret mørknet, er mer brunt nå. :)

Ingunn sa...

Åh, så skjønn den jenta er ♥
Det er veldig praktisk å ha utstyr til barnebarn hjemme synes jeg så slipper foreldrene og drasse det fram og tilbake. Og så tror jeg barna får enda større følelse av å høre til ;)
Kos dere masse!Det gjør vi.
Klem fra Ingunn:)

Mine hverdager (Anne) sa...

Tipper den vesle jenta har det tipptopp når hun er hos dere på overnatting ♥
Fin hage du har, utrolig gøy med en egen dam med fisker.

Ha en fin kveld :)

Arlens boblebad sa...

Så fin dam, hvor kjøper du damplanter?Jeg har hatt dam med fontene, men fant ligsom aldri de plantene, hadde ikke på hagesenter.Så det ble bare kunstig på meg.
Kunne tenkt meg å starte den opp igjen er jo så koselig med dam...
Klem Linn

Daisys home sa...

Så flotte bilder du viser:)
Så skjønn jente på besøk...kos dere massei helgen.
Klem

Havfruen sa...

For en nydelig krølltopp:)) Helskjønn er hun:)

En slik dam skulle jeg gjerne hatt i hagen. Kjempefint:))

Håper du har sovet godt i natt. Her skinner sola og jeg må ut.....det må nytes.
Klem fra meg:)

Anne sa...

Det må jo være veldig gøy med den fine dammen for både store og små.
Jeg er helt betatt av den skjønne krølltoppen..herlig jente!
Og så kos å få låne de av og til!
Her har de eget rom med seng og leker fra ungene her var små,og det er stor stas.Hver sin tannbørste står på badet.
Ja ,ja ,disse foreldrene glemmer jo både det ene og det andre så da er det best å ordne opp selv.
Ha en god helg og lykke til med plantingen før regnet kommer.
Her blåser der noe skikkelig men ellers fint.

farmor sa...

Så flott en dam. Har ikke besøkt deg før, så det er så fint å finne nye inspirerende blogger. Legger deg til listen min og kommer tilbake for å titte mer. Ha en fin lørdagskveld. Farmor

Christine sa...

Ja, det e kjekt og handla egne ting te barnebarnå som ein kan ha ståande hima sjøl, så sleppe foreldrene og ta med seg alt for kver gong.

Blomsterløkane e komt på Plantasjen så eg har kjøpt krokus,påskaliljer, pinseliljer, tulipaner, anemoner osv. Så hvis veret e bra i mårå, så ska eg rydda i sommerblomstene som e visna og planta løkar. Og rydda i det runda beddet kor me ska ha vanndammen. Din e bara så super flotte.

Kos deg i mårå, det vett eg at eg ska.

LA BELLA VITA sa...

Så utrolig fin hage!!Sjarm med dam, det må være innmari kost å ha :-)
Her har jeg ikke gjort stort i hagen i år. Vi venter nemlig på at graveren skal komme å planere ut. Skulle ha vært her i våres og har enda ikke dukket opp, så nå blir det til å finne en annen ;-)

Klem Ellen

Janne K sa...

Hei Janne.
Det var litt morsomt at jeg tilfeldig fant bloggen din for jeg heter også Janne og jeg har en blogg på Wordpress som heter "Jannes verden". Ikke så fin som din og handler om hverdagslige ting, ikke er jeg flittig til å blogge heller.
Du er superflink - takk for at du deler!

Vh,
Janne

1001ting sa...

Alt du har hendeni i blir fint. Dammen var blitt skikkelig fin. Godt tips om å tenke på blomsterløker. Og så er det jo så koselig å være barnevakt, det er en ting jeg ikke ville vært foruten.

Anne N. sa...

Skjønn liten jente :O)
Hagedammen din er noe av det vakreste jeg har sett!!
Ja løker, det må jeg vel kunne få til....plantasjen imorgen!!
Klem, Anne:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...