onsdag 14. september 2011

Den nye (gamle) krakken er på plass........

 

.........Nå har krakken fått litt hvitmaling på seg, og havnet videre inn i hagestua:))
Planen ble plutselig forandret i dag hihi:)

 

Planen min var å ha den på det ene soverommet på hytta, som jeg har store
planer om å pusse opp.
Og da ha det gamle vaskevannsfatet på toppen og en bolle med grønn kant under i krysset
som jeg "falt for" :))

 

At denne "potetbollen" skulle passe sååå perfekt under her er jo nesten
ikke til å tro.
På bollen er det to " ører" som holder den litt i sjakk:))
Tenkte å strikke noen kluter hihi:)) og fylle opp med her og kansje
litt ekstra såper......

Jeg var godt i gang med en grønn strikkeklut............men den lille rabagasten vår av
en kattunge ble helt i 150 hver gang jeg nærmet meg strikkepinnene...
så han fikk hele greia, og jeg fant frem et nøste i beige:))
Fant egentlig ut av den grønnfargen ble litt for grønn.........

 

Men, meg og strikking passer ikke helt sammen, så jeg har en plan B:))
- og det er å shoppe de ferdige:)

Da jeg satt og redigerte bildene i dag................kom jeg plutselig på at jeg
manglet noe i hagestua hihi:))

 

Så her havnet den:))
Dette er under benken hvor vi har en liten snerten grill på, og under her hadde
jeg en oppbevaringskasse til grillkull.... men sist vi grillet gikk det trægt:)
Tror kullet har trekt til seg en del fuktighet, som ikke er til å unngå i disse regntider
- så sekkene må jeg nok ha inne i huset fremover..

 

Det blir jo sånn delvis pynt og nytte med denne krakken og vaskevannsfatet..
Hagestua blir brukt til både små og store pauser fra hagearbeid, og da er det jo
greit med litt såpe og vann:))
Såpeholderen kjøpte jeg på Kid i sommer, og har tidligere hatt den sammen med
vaskevannsfatet på plantebenken, men nå har jeg begynt litt innrydding av
ting å tang utendørs:)

 

Her er min lille grillkrok:))

 

Og snur jeg meg rundt, ser det slik ut:)
Kunne nesten tro det var midtsommer, men bilde er tatt i dag:)
Vi har endelig hatt en deilig og solfyllt dag.....

Men, høsten er her........og bladene fra trærne begynner å fyke inn på teppet...
så neste prosjekt til mannen er å lage en eller annen form for ei dør...
Jeg tror jeg vil ha noe foldedørgreier.
Må tenke litt......å tegne litt......mannen "liker" jo arbeidstegningene mine:)))

HA EN FIN KVELD DERE !!
Snart helg igjen:))
 

6 kommentarer:

Solstrålå sa...

Måtte innom og hilse på i dag og!Masse fine bilder og inspirasjon!
Heldige du som har hatt sol i dag,,,trenger vel ikke si mer jeg,,,
Ha en fin kveld.
Nå må jeg se jakten på kjærligheten.
Klem♥

Arlens boblebad sa...

Du er bare såå flink og den hagestuen er bare helt nyydelig!
Klem Linn

Tovepia sa...

Så nydelig hagestue og grillkrok du har! Godt å ha et sted å sitte når tempen er grei, men himmelen ikke;O)
Nyt dagen, her er det 8 grader og regn;)

Havfruen sa...

Det er så lekkert i den stua!!! Krakken ble kjempefin og så en fiffig detalj..rakpinnen under grillen....den må jeg kopiere til utekjøkkenet på hytta:) Det har vi en kjøkkenbenk som står ute.
Ønsker deg en fin dag, klem fra meg i stiv kuling men fare for sol....

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg Janne :)
Nydelige bilder av en utrolig koselig hagestue, så deilig ut å sitte der ut i de sene sommernettene ja :))

Ønsker deg en fortsatt fin dag
Klem Mette :))

Linda sa...

Du har det så nydelig i hagestuen din, mange fine detaljer. Forelpig har høsten her vært våt, men håper på noen fine og solrike dager framover. :)
Hilsen og klem fra Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...