mandag 5. september 2011

Duftpose og et snev av høst :)

 

Nok en avslappende dag her i heimen:)
Eller i dag har jeg bare gjort det som har fallt meg inn......Plankene til veggen
ble saget til i dag, men før jeg kan pusse må de ha et døgn til å tørke på....

Har begynt å tenke litt høst........at jeg snart må rydde litt utvendig å sånn...
men i dag da jeg tok meg en luftetur rundt huset, fikk jeg en idè med lavendelen...

De blomstrer for fullt enda, men på baksiden av huset, så derfor klippet jeg av en del
for å ha i en tøypose - som jeg tenkte å sy av samme stoff som den løperen
jeg lagde til skapet på soverommet.......

 

Heldigvis har jeg et stort hobbyrom eller roterom er vel et bedre navn:))
Men...der har jeg symaskinen alltid klar til bruk om jeg får et sånt innfall som idag -
hadde jeg måttet lete etter den for så å koble den til m.m. hadde det aldri blitt noe
sying i dag:))

Sjeldent jeg syr - bruker for lang tid på å tenke på hvor jeg skal sy hihi:) 
men en liten duftpose som skal snurpes sammen ble ikke så vrient.....
Perfekt vil det aldri bli, men jaggu meg ble jeg fornøyd i dag også:)

 

Funderte litt på hva jeg skulle bruke til snurpingen:o)
Hamp, blondebånd eller bare noe garn......Hmm, nålen jeg fant bestemte
at det måtte bli garn:)))

 

Men............så tok jeg bare å knyttet rundt litt blondebånd etterpå:)))
Posene er fyllt med deilig lavendel og det dufter himmelsk:)
De ble litt store, men får se på dette som sånn prototype..........

 

Stoffet er fint og blonden er fin, men alikevel ble det kjedelig å se på:)
så jeg rev ut et motiv fra en serviett som jeg limte på med decoupagelim...
Så må det nevnes at i symaskinen sto det en grå tråd, og der ble den stående:)))

Et snev av høst har funnet veien inn i stua:))

 

Men det var bare en liten test jeg gjorde i dag:))
Jeg klippet av noen blader fra et japansk lønnetre, fant frem et kubbelys
og strykejernet:))
Har tidligere laget en del kubbelys ved å stryke på serviett, så ble veldig
spent på hvordan det ville fungere med et blad:)
Og det fungerte helt utrolig bra! Måtte bare stryke litt hardere enn
ved bruk av serviett.....

Lønnebladet var jo veldig burgunder og rognebærene var mer røde enn oransje
så jeg fikk et snev av julestemning også her:)))
- så jeg måtte ut igjen på leting etter guloransje blader, som jeg fant på
kirsebærtreet og på en rhododendron:)

Elsker høstfargene, men synes de er finest på trærne i skogen eller ute på bakken:)
I heimen pynter jeg mest med lyng.......

Da tar jeg kvelden...............
ØNSKER DERE ALLE EN FLOTT KVELD!!

4 kommentarer:

Anne sa...

Kjempesøte duftposer!
Lurt å ha symaskinen framme til enhver tid,da blir det lettere å sette seg ned å sy .
Jeg er ikke på gofot med min om dagen ..
den harker og hopper og tuller trådene sammen og alt blir kaos.
Og det er ikke meg det er noe galt med denne gangen ..det er ene og alene symaskinen.
så nå er den forvist innerst i skapet en stund,,irriterende altså!
Høsten er ikke kommet i hus hos meg enda..niholder på sommeren enda jeg.
Lavendelen er dessverre ferdig for i år..men har tatt inn noen bunter som gir deilig duft!
Natti!
klem Anne

Lecoq sa...

Hello! For en flott innlegg! Hvorfor ikke delta i konkurransen min med dette? Mitt tema er bare lavendel! Se deg snart Lecoq

Monica sa...

Jeg gir meg enda over for alt du finner på! ;)

LadyLaLaura sa...

Guri meg så flink du er :) De ble jo kjempefine! Men hvordan stryker du på et blad eller en serviett til stearinlys? Har du noe imellom? (ser for meg masse gris, brennmerker osv hvis jeg skulle prøvd hehe)

Ha en fin dag videre :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...